۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
 عدم فرهنگسازی از دلایل مصرف بی رویه برق است
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر:

عدم فرهنگسازی از دلایل مصرف بی رویه برق است

محمدنژاد سیگارودی از دلایل مصرف بی رویه برق را عدم فرهنگسازی و همچنین میراث منابع نفت و گاز در کشور مطرح کرد.

به گزارش بازار، جعفر محمدنژاد سیگارودی، مدیرکل دفتر ریاست روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی به آیین ساعت زمین اشاره کرد و گفت: این آیین یک رویداد جهانی است و از سوی صندوق جهانی طبیعت پیشنهاد شده و بر اساس آن در آخرین شنبه ماه مارس که امسال مصادف با روز ششم فروردین ماه بود از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی تمامی چراغ ها خاموش می شود.

وی افزود: در این مدت تمامی خانواده ها، کسبه و حتی مراکز تجاری و مراکز نمادین کشورها با احترامی که برای محیط زیست قائل می شوند، چراغ ها را خاموش می کنند.

مدیرکل دفتر ریاست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی با بیان اینکه روشنایی که مردم در اغلب دنیا به آن دسترسی دارند از سوخت های فسیلی تامین می شود، اظهار کرد: اگرچه هرچقدر به جلوتر می رویم دنیا به سمت انرژی های تجدید پذیر رفته است. در ایران هم برنامه ریزی خوبی صورت گرفته ولی لاجرم سختگیری ها در دنیا برای استفاده کمتر از منابع فسیلی و جایگزین کردن آن برای انرژی پاک خیلی جدی تر شده است.

وی افزود: در خیلی از کنوانسیون ها که مشارکت گسترده را داریم تعهدات ابتدا به صورت داوطلبانه بوده ولی هرچه که جلوتر می رویم اینها به صورت الزام آور است.

محمدنژاد سیگارودی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: متاسفانه هرچقدر که فعالیت های صنعتی خودمان را گسترش می دهیم ضربه چه بسا جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کنیم که خیلی از این آسیب ها حتی جبران ناپذیر است. به همین خاطر ساعت زمین حرکت نمادینی ارائه شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است.

وی یکی از دلایل مصرف بی رویه برق را عدم فرهنگسازی و همچنین میراث منابع نفت و گاز در کشور مطرح کرد و گفت: هرچه جلوتر می رویم شاهد هستیم محیط زیست حال و روز خوبی ندارد. مردم آن چیزی را که سیاستگذاران پیش روی آن ها می گذارند انجام می دهند و اگر سیاستگذاری های درست و بجا از طریق متولیان امر انجام شود لاجرم مردم هم این را رعایت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha