۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
طرح توسعه لاستیک بارز بهمن امسال به بهره برداری می رسد/ انتقاد از قیمت گذاری دستوری
نماینده مردم کرمان و راور:

طرح توسعه لاستیک بارز بهمن امسال به بهره برداری می رسد/ انتقاد از قیمت گذاری دستوری

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور گفت: طرح توسعه لاستیک بارز با ۵۰ درصد پیشرفت و ایجاد اشتغال ۹۵۰ نفر در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی بعد از بازدید از شرکت لاستیک بارز کرمان با اشاره به ارائه گزارش مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این مجموعه اظهار کرد: علی رغم مشکلات سال گذشته، وضعیت تولید براساس ظرفیت اسمی صورت گرفته و کار با رویکرد مثبت جلو می رود و انتظار این است با توجه به اینکه لاستیک بارز سهم بیش از ۵۰ درصدی لاستیک کشور را دارد، نقش ویژه ای در تولید ایفا کند.

وی با ابراز گلایه از توقف طرح توسعه لاستیک بارز افزود: انتظار این است مدیریت جدید به سرعت طرح توسعه را پیگیری کند. ضمن اینکه در تماس با مدیرعامل بانک تجارت مقرر شد طی هفته جاری پرونده تامین مالی طرح توسعه لاستیک بارز در کرمان جمع بندی و در هفته آینده در نشست مشترک در بانک تجارت نهایی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: با توجه به توافق با وزیر کار و مدیرعامل بانک تجارت مقرر شد طی شش ماه آینده باقی مانده تجهیزات مربوط به طرح توسعه لاستیک بارز خریداری شود و با توجه به اینکه طرح توسعه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا ۲۲ بهمن امسال تجهیزات نصب و راه اندازی آزمایشی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: طرح توسعه لاستیک بارز حدود ۵۰ درصد به ظرفیت تولید لاستیک کشور اضافه می کند این طرح به ۲۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ۹۵۰ نفر برای ما بسیار حائز اهمیت است.

تولید لاستیک سبز دنبال می شود
پورابراهیمی تصریح کرد: مسئله دیگری که در این نشست مطرح شد، تولید لاستیک سبز براساس مسائل زیست محیطی و تولید نمونه ویژه از لاستیک های خاص برای خودرو و مصارف ویژه در صنایع مختلف بود.

وی بیان کرد: گروه تحقیق و توسعه لاستیک بارز به دانش فنی و تخصصی دست یافته و قرار است گروه تخصصی دانش بنیان لاستیک تشکیل شود و با پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری، فناوری تولید لاستیک ماشین آلات سنگین و صنایع خاص و لاستیک های سبز و صادراتی را در فرآیند دانش فنی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دنبال کند.

انتقاد از قیمت گذاری دستوری برای لاستیک
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع دیگر قیمت گذاری دستوری است که با توجه به شرایط تولید و عرضه لاستیک در کشور، به دلیل عدم نظارت دولت بین قیمت تولید و مصرف نهایی عدد قابل توجهی به عنوان واسطه و دلالی وجود دارد که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ضرر می کند. مقرر شد لاستیک بارز به عنوان سهم اصلی در بازار لاستیک کشور درخواست برگزاری نشست با حضور وزیر صمت در کمیسیون اقتصادی را ارائه کند تا این مسئله بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در تماس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوعات مربوط به مشکلات شرکت لاستیک بارز را مطرح کردیم و خواستار حمایت و پشیبانی مجموع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از روند فعالیت و طرح های توسعه لاستیک بارز کرمان شدیم و وزیر توافق مثبت در این زمینه را اعلام کرد و به زودی در کمیسیون اقتصادی در جلسه مشترکی موضوعات پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha