۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان و ۶ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در آذربایجان شرقی فعال است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان و ۶ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در آذربایجان شرقی فعال است

تبریز- فلاح، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان، ۶ مرکز اعم از پارک علم و فناوری و مراکز رشد در استان فعال است.

عبدالرضا فلاح در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به رونمایی از نقشه راه حوزه دانش‌بنیان‌ استان آذربایجان شرقی گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت استان که براساس گزارش مراکز معتبر ملی و بین‌المللی احصا شده، تلاش کردیم تا نقشه راه استان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان را ترسیم کنیم.

وی افزود: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، بازیگران اصلی این عرصه هستند که متأسفانه هنوز به طور کامل این زنجیره شکل نگرفته و شرکت‌ها به جای اینکه در مسیر رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرند، تلاش می‌کنند تا سریع‌تر وارد بازار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳۷ شرکت خلاق شامل ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند که ۶ مرکز اعم از پارک علم و فناوری و مراکز رشد پذیرای این شرکت‌ها هستند.

فلاح اظهار داشت: مدل مفهومی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان در سه لایه سیاست‌های ملی، مدیریت تقاضا و مشوق‌های حمایتی تدوین شده است که نقش استان در دو لایه اخیر بیشتر و تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان به‌عنوان قرارگاه مرکزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایفای نقش خواهد کرد، افزود: هدف از تشکیل این ستاد، ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول، تدوین برنامه‌های توسعه، حمایت کامل از فعالان حوزه نوآوری و فناوری، پایش مستمر برنامه‌ها و در نهایت رسیدن به چشم‌انداز جایگاه دوم کشور در یک افق ۵ ساله است.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha