۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
۱۳ گروه دانش بنیان حوزه هوا فضا در یزد فعالیت دارند
مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد:

۱۳ گروه دانش بنیان حوزه هوا فضا در یزد فعالیت دارند

یزد- فرهنگ نیا، مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد با اشاره به فارغ التحصیلی ۷۰۰ مهندس هوا و فضا در این استان، گفت: ۱۳ گروه دانش بنیان حوزه هوا فضا در یزد فعالیت دارند.

تقی فرهنگ نیا در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به فارغ التحصیلی ۷۰۰ مهندس هوا و فضا در یزد و اشتغال آنها در مشاغل مرتبط، از ایجاد گروه‌های مرتبط برای شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان در این رشته خبر داد و ابراز داشت: با توجه به پیش بینی آینده روشن از کسب و کارهای هوایی پارک علم و فناوری یزد، این سرفصل در نظر گرفته شده و گروه‌هایی از فارغ التحصیلان حوزه هوایی و هوانوردی که تعداد آن‌ها هم کم نیست، تشکیل شده است.

وی با بیان اینه فارغ التحصیلان بسیاری از رشته‌هایی که با هوا و فضا اشتراکاتی دارند و اکنون به کار مشغول هستند، به صورت دانش بنیان به کار گرفته شدند، ابراز کرد: در ابتدا ۱۹ گروه تشکیل شده و سپس به ۱۳ گروه تقلیل یافت.

مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی یزد از آغاز حمایت های پارک علم و فناوری یزد از کسب و کارهای هوا و فضا خبر داد و افزود: زیرساخت ها شامل دو فرودگاه یکی در مهریز و دیگری در دروازه قرآن یزد تا حدودی آماده سازی شده و از خردادسال گذشته نیز رسما پذیرش فارغ التحصیلان را آغاز کردیم، برخی گروه ها در این مدت قراردادهای جدیدی بسته اند و برخی هم تلاش کرده و به نتیجه نرسیده اند.

فرهنگ نیا به ضرورت حمایت از کسب و کارهای حوزه هوایی و هوانوردی به حمایت های دوره های پیش رشد، رشد و ... اشاره کرد و افزود: فعالیت این شرکت‌ها می‌تواند در حوزه گردشگری هوایی، ساخت قطعات، آموزش، ساخت پهبادی و هواپیماهای مدرن، ساخت قطعات و بازی های رباتیکی و انجام پروازهای سبک با توجه به آمادگی فرودگاه‌ها و سه پرنده دو نفره در استان دنبال شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha