۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
۱۶۵ تن مرغ در یزد توزیع شد
با هدف مقابله با گرانی؛

۱۶۵ تن مرغ در یزد توزیع شد

یزد- جعفری، سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۱۶۵ تن مرغ برای جبران کمبود بازار توزیع شد، گفت: قیمت مصوب مرغ‌ها ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود.

نعمت الله جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره کمبود و گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به تعطیلی مراکز تولید مرغ و تخم مرغ در روزهای ابتدایی سال نو شاهد کاهش عرضه مرغ و تخم‌مرغ در بازار و افزایش قیمت آنها در بازار بودیم که با توجه به افزایش توزیع در روزهای گذشته کمبود مرغ به نوعی جبران شده و قیمت‌ آن نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۶۵ تن مرغ با نرخ مصوب ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان در استان توزیع شده در حالی که مرغ مصرفی استاد روزانه ۱۰۰ تن است و کمبود وجود نخواهد داشت، افزود: برای اجرای نرخ مصوب نیز نظارت کامل وجود دارد چراکه خرید و فروش مرغ بر اساس سامانه ستکا انجام می‌شود و بر اجرای نرخ مصوب نظارت کامل وجود دارد.

مدیر توسعه بازرگانی و سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد درباره کمبود و گرانی تخم نرغ هم دلیل را عدم تولید و تعطیلی واحدها به ویژه بزرگترین واحد تولیدی استان در روزهای نخست سال عنوان کرد و افزود: این کمبود و گرانی به این دلیل رخ داد.

جعفری با بیان اینکه افزایش قیمت در استان‌های همجوار نیز در قیمت عرضه تخم مرغ در استان بی‌تاثیر نبوده است، بیان کرد: برای مدیریت این وضعیت جلسات متعددی برگزار شد و قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده مشخص شد اما قیمت۲۴ تومان هم در بازار مشاهده می‌شود که تلاش می‌کنیم با افزایش توزیع، به نرخ مصوب نزدیک شویم.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha