۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
دولت آمریکا استفاده از نرم افزارهای «کسپرسکی» را ممنوع اعلام کرد
ورود تنش در روابط میان واشنگتن و مسکو به عرصه تجاری؛

دولت آمریکا استفاده از نرم افزارهای «کسپرسکی» را ممنوع اعلام کرد

در پی افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن و همچنین پیگیری پرونده امنیتی کسپرسکی در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، استفاده از نرم افزارهای این شرکت روسیه در آمریکا ممنوع اعلام شد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، شرکت امنیت سایبری روسی «کسپرسکی» را به فهرست نهادهایی که "خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایالات متحده" ایجاد می کنند، اضافه کرده است. این نخستین باری است که یک شرکت روسی در کنار دو شرکت چینی هوآوی و «زد تی ئی» به این لیست اضافه می شود.

گفته می شود FCC همچنین دو شرکت China Telecom و China Mobile International USA را نیز روز جمعه به فهرست یاد شده اضافه کرده که بر اساس آن، تمامی شرکت های تابعه دولت فدرال آمریکا از معامله و یا گرفتن خدمات از شرکت های مذکور چینی و روسی منع خواهند شد.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC در بیانیه مطبوعاتی خود به همین مناسبت گفت: «خوشحالم که آژانس‌های امنیت ملی ما با ارزیابی من موافقت کردند که به نظر می‌رسد China Mobile و China Telecom آستانه لازم (تهدید) برای اضافه شدن به قهرست این نهادها را برآورده کرده اند. افزودن آنها و همچنین آزمایشگاه‌های کسپرسکی، به محافظت از شبکه‌های ما در برابر تهدیدات ناشی از نهادهای تحت حمایت دولت چین و روسیه که به دنبال جاسوسی و آسیب رساندن به منافع آمریکا هستند، کمک خواهد کرد.»

در همین راستا، کسپرسکی در یک بیانیه مطبوعاتی در سایت خود به این اقدام FCC پاسخ داده و اعلام کرد که تصمیم آژانس فدرال "بر اساس دلایل سیاسی" با توجه به حمله روسیه به اوکراین اتخاذ شده و این شرکت "آماده همکاری با آژانس های دولتی ایالات متحده برای رسیدگی به مشکلات مطرح شده از سوی FCC است.

لازم به ذکر است، به جریان افتادن پرونده کسپرسکی به مدتها قبل یعنی در سال ۲۰۱۷ باز می گردد کهسازمان اطلاعات روسیه ادعا کرد که از نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی برای سرقت اسناد طبقه‌بندی شده از آژانس امنیت ملی استفاده کرده است؛ ادعایی که شرکت کسپرسکی مسکو آن را رد کرد.

در اواخر همان سال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از متهم کردن این شرکت به داشتن ارتباط با کرملین، لایحه ای را امضا کرد که استفاده از محصولات کسپرسکی توسط آژانس های فدرال را ممنوع می کرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha