۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
اقامت مسافران  نوروزی در گیلان ۱۰۲ درصد رشد یافته است
استاندار گیلان:

اقامت مسافران نوروزی در گیلان ۱۰۲ درصد رشد یافته است

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه این استان مقصد گردشگران و مسافران است، گفت: میزان اقامت به ۷۰۰ هزار نفر-شب رسید که رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با بیان اینکه اقامت در گیلان از رشد ۱۰۰ درصد هم عبور کرده، افزود: با توجه به اینکه این استان مقصد گردشگردی مسافران است؛ تعداد مسافران اقامت‌کننده در استان (مراکز اقامتی ثابت و موقت) به بیش از ۷۰۰ هزار نَفَرشب اقامت رسیده که نشان از رشد ۱۰۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: حدود ۸۲۰ هزار خودرو از ابتدای طرح سفرهای نوروزی یعنی ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۶ درصدی دارد.

عباسی گفت: تا زمان حاضر بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر به‌صورت زمینی و هوایی به گیلان سفر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد که جمعیت هلال احمر در ۹ پست ایمنی و سلامت با حضور جوانان داوطلب علاوه بر راهنمایی گردشگران با توجه به شرایط کرونایی نسبت به واکسینه کردن مسافران در ورودی‌های استان آمادگی دارند.

استاندار گیلان از مسافران خواست تا با توجه به اتمام موج اول سفر و ترافیک پرحجم در خروجی‌های استان، با اطلاع از وضعیت ترافیکی جاده‌ها نسبت به خروج از گیلان با آرامش و حفظ سلامت خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

عباسی تصریح کرد: بسترهای لازم در حوزه‌های مختلف گردشگردی گیلان از جمله ساحل و دریا با شناسایی و مدیریت نقاط پرحادثه و نیز مسدود کردن تعدادی از قسمت های پر خطر، بهره مندی و دسترسی به طرح های سالم سازی دریا تا پایان سفرهای نوروزی با حضور میدانی مدیران دستگاه های متولی فراهم آمده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha