۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیر کشت قراردادی می رود
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیر کشت قراردادی می رود

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی برنج امسال در ۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا می شود.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مسئولیت مزرعه تا سفره به عهده جهادی کشاورزی است و باید برای علمی و دانش بنیان شدن تولیدات برنامه ریزی کرد، ایجاد و تقویت زیرساخت های این بخش را لازم دانست.

وی با عنوان اینکه برای توسعه الگوی کشت باید کشاورزی قراردادی را مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: در سال جاری این طرح در زمینه محصول برنج در استان اجرا می شود و در این راستا ۲۵ هزار هکتاری از شالیزارهای استان تحت کشت قراردادی قرار می گیرند.

وی بر لزوم راه اندازی رصدخانه کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: کشت قراردادی در فازهای بعدی در محصولات سویا و مرکبات اجرا می شود.

عنایتی سنددار کردن اراضی کشاورزی را از دیگر طرح های در دست اقدام در استان بیان کرد و گفت: سند نوعی شناسنامه اراضی کشاورزی محسوب می شود و امسال در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه پتانسیل استان برای کشت قراردادی محصولات کشاورزی بالاست، گفت: توان اجرای طرح در ۵۰ هزار هکتار از مزارع را دارا هستیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha