۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
جلوگیری از قطع سالانه ۶ میلیون درخت با ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان
از سوی ستاد اجرایی فرمان صورت گرفت؛

جلوگیری از قطع سالانه ۶ میلیون درخت با ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان

اهواز - عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان از سوی ستاد فرمان اجرایی امام با هدف تولید کاغذ در کشور و جلوگیری از قطع سالانه ۶ میلیون اصله درخت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام پیش از ظهر امروز درحاشیه این مراسم اظهار کرد: این روزها یکی از دغدغه های جدی کشور تولید و تامین کاغذ مورد نیاز کشور است این در حالی است که اغلب کاغذ کشور از طریق واردات تامین می شود.

محمد مخبر با اشاره به کلنگ زنی ساخت کارخانه تولید کاغذ در مسیر جاده اهواز - شادگان در استان خوزستان بیان کرد: این کارخانه قرار است در مدت سه سال به بهره برداری برسد و با ساخت آن سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغذ در کشور تولید می شود.

وی افزود: با ساخت این کارخانه، سالانه از خروج ۲۸۵ میلیون دلار ارز از کشور و قطع سالانه ۶ میلیون اصله درخت در کشور جلوگیری می شود ضمن اینکه برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می شود. 

مخبر با اشاره به مشارکت برخی بانک های کشور در ساخت این کارخانه عنوان کرد: با همکاری خوب صندوق توسعه ملی و بانک‌های پارسیان، سپه، صنعت و ملی، این پروژه بزرگ و استراتژیک را مدیریت خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: در این ستاد پروژه ها و کارخانه هایی که افتتاح می شوند باید ۸۰ درصد نیروهای خود را از مردم بومی منطقه تامین کنند.

کد خبر: ۱٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha