۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
نرم افزار اکسل را اصولی و کاربردی یاد بگیرید

نرم افزار اکسل را اصولی و کاربردی یاد بگیرید

اگر می خواهید نرم افزار اکسل را به صورت اصولی و کاربردی یاد بگیرید در ابتدا باید به شناخت کافی و درست نسبت به نرم افزار Excel برسید و با انواع کاربردهای آن آشنا شوید.

به گزارش بازار، اگر می خواهید نرم افزار اکسل را به صورت اصولی و کاربردی یاد بگیرید در ابتدا باید به شناخت کافی و درست نسبت به نرم افزار Excel برسید و با انواع کاربردهای آن آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و کاربرد اکسل بپردازیم و سپس بهترین دوره آموزش اکسل مقدماتی تا پیشرفته را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اکسل چیست؟

اگسل جزوی از مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office می باشد. به زبان ساده می توان گفت اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده است. یعنی نرم افزاری است که برای جمع آوری، مرتب سازی و پردازش داده ها و اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرید. نرم افزار اکسل جزو محبوترین و پرکاربردترین نرم افزارهایی است که استفاده های گوناگونی از آن می شود و اکثر ادارات و شرکت ها به منظور جمع آوری، ساماندهی و ثبت و پردازش اطلاعات از آن استفاده می کنند که این اطلاعات می توانند به صورت عددی، متنی، تاریخ و یا انواع اطلاعات دیگر باشند.

انواع کاربردهای نرم افزار اکسل

قبل از یادگیری اکسل در ابتدا باید با انواع کاربردهای Excel آشنا شوید. در زیر برخی از موارد که می توان با استفاده از نرم افزار قدرتمند اکسل انجام داد را قرار دادیم.

۱. می توانید انواع اطلاعات شخصی و شرکتی را براحتی وارد نرم افزار کنید.

۲. در اکسل می توانید خرید و فروش های مشتریان را به صورت مرتب و اصولی ثبت کنید.

۳. می توانید چک ها و مبالغ دریافتی از مشتریان را با جزئیات به همراه تاریخ و مبلغ وارد کنید.

۴. براحتی می توانید لیست اجناس و کالاهای ورودی و خروجی شرکت را ثبت کنید.

۵. با استفاده از ابزارهای اکسل می توانید انواع نمودارها را رسم کنید و گزارش تصویری از تغییرات تهیه کنید.

۶. انواع جداول را می توانید رسم کنید و اطلاعات دلخواه خود را وارد کنید.

۷. می توانید انواع محاسبات ریاضی را با ابزارهای حرفه ای اکسل انجام دهید.

۸. براحتی می توانید با توابع کار کنید و فرمول نویسی در اکسل انجام دهید.

و موارد دیگر...

چگونه نرم افزار اکسل را یاد بگیریم؟

با توجه به اینکه نرم افزار اکسل کاربردهای متنوعی دارد، در ابتدا باید بدانید که برای انجام چه کارهایی می خواهید به یادگیری اکسل بپردازید. اما به طور کلی برای شروع کار می توانید از دوره آموزش اکسل مقدماتی سایت مهد علم یادگیری اکسل را آغاز کنید و با محیط و ابزارهای اکسل به خوبی آشنا شوید.

وقتی شما کار با اکسل را از صفر به صورت اصولی و کاربردی یا بگیرید و انواع ابزارهای موجود در اکسل را به خوبی و به درستی بشناسید بعد از آن براحتی می توانید انواع کارهای مرسوم که با نرم افزار اکسل انجام می شود را انجام دهید. یادگیری و کار با اکسل کار سخت و پیچیده ای نیست اگر از ابتدا با روشی درست و کاربردی نحوه کار با این نرم افزار را یاد بگیرید.

نرم افزار اکسل را اصولی و کاربردی یاد بگیرید

یادگیری اکسل شرط استخدام شرکت ها و ادارات

همانطور که در ابتدا گفته شد از نرم افزار اکسل برای انجام انواع کارهای اداری، شرکتی و شخصی استفاده می شود و اکثر شرکت ها و ادارات برای ثبت و ذخیره داده ها و اطلاعات خود از این نرم افزار استفاده می کنند. اگر قصد دارید در شرکت و یا اداره ای استخدام شوید بهتر است در ابتدا به یادگیری نرم افزار اکسل و نرم افزار ورد بپردازید. نرم افزار ورد ( Word ) نیز همانند نرم افزار اکسل یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای می باشد که در سراسر جهان اکثر شرکت ها از آن برای انجام کارهای خود استفاده می کنند.

نکته مهم در مورد یادگیری اکسل این است که از همان ابتدا باید با روشی درست و کاربردی کار با اکسل را یاد بگیرید. وقتی شما از یک دوره آموزش اکسل بصورت کاربردی برای یادگیری اکسل استفاده کنید و کار با ابزارهای مهم و پرکاربرد اکسل را یاد بگیرید دیگر براحتی می توانید انواع کارهایی که شرکت ها و ادارات در اکسل انجام می دهند را انجام دهید.

چگونه می توانم دوره آموزش اکسل را تهیه کنم؟

در سایت مهد علم (mahdeelm.com) یک آموزش جامع و کامل به نام آموزش اکسل مقدماتی تا پیشرفته موجود می باشد که نحوه کار با اکسل را قدم به قدم از صفر تا صد آموزش می دهد. در واقع این دوره آموزش گام به گام اکسل می باشد که تمام ابزارهای مهم و پرکاربرد اکسل را به صورت عملی و کاربردی آموزش می دهد.

این آموزش به گونه ای است که جلسات آن از صفر آغاز می شود و به مرور به آموزش مباحث مهمتر و پیشرفته تر اکسل می پردازد. با مشاهده این دوره از همان ابتدا نحوه کار با اکسل را بصورت اصولی و کاربردی یاد می گیرید و در پایان براحتی می توانید انواع اطلاعات را وارد نرم افزار کنید و انواع کارهای اداری، شرکتی و شخصی را خودتان انجام دهید.

این آموزش برای چه افرادی مناسب است؟

دوره آموزش اکسل برای افرادی مناسب است که می خواهند نحوه کار با اکسل را از صفر بصورت درست و کاربردی یاد بگیرند تا بتوانند انواع کارهای مرسوم در اکسل را انجام دهند.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha