۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
چگونه مشاغل می توانند بازگشت سرمایه را با هوش مصنوعی افزایش دهند؟
بازار گزارش می‌دهد؛

چگونه مشاغل می توانند بازگشت سرمایه را با هوش مصنوعی افزایش دهند؟

برای استفاده مؤثر از ابزارهای هوش مصنوعی سازمانی، کسب و کارها باید یک استراتژی چابک اتخاذ کنند و فرهنگ شرکتی را برای تشویق انعطاف پذیری و همکاری دوباره ابداع کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: در سالهای اخیر شاهد افزایش استفاده از هوش مصنوعی به طرز چشمگیری بوده ایم. بیماری همه گیر کووید 19 پذیرش هوش مصنوعی سازمانی را تسریع کرده است زیرا مشاغل جهت تحول دیجیتال در حالی که اکثریت نیروی کار از راه دور کار می کردند فشار آوردند.

با این حال، ایجاد بازگشت سرمایه قابل توجه از برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند یک امر پیچیده برای رهبران کسب و کار باشد. رهبران کسب و کار باید از چشم انداز در حال تغییر صنعت خود آگاه باشند و از یک رویکرد چابک برای پیاده سازی هوش مصنوعی استفاده کنند. در کنار این موارد، کسب‌وکارها باید نحوه شناسایی و استفاده از نقاط قوت و همچنین ارزیابی خطرات استفاده از هوش مصنوعی را در یک موقعیت خاص بدانند.

رهبران مشاغل می توانند برای ایجاد و پیاده سازی یک رویکرد چابک برای هوش مصنوعی سازمانی به این مراحل توجه کنند:

ادغام رویکرد چابک در چرخه زندگی هوش مصنوعی
سازمان ها باید رویکرد چابک را در چرخه حیات تحول هوش مصنوعی خود پیاده کنند. اتخاذ یک رویکرد چابک برای سیستم‌های هوش مصنوعی سازمانی به مشاغل کمک می‌کند تا برای یک پروژه از آغاز آن تا تحویل نهایی در محیط‌های تولیدی برنامه‌ریزی کنند، در حالی که در مورد متغیرهای متعددی که ممکن است روی پروژه تأثیر بگذارند، آگاه باشند.

برای ایجاد و پیاده‌سازی یک استراتژی هوش مصنوعی چابک، رهبران کسب‌وکار باید با ایجاد شفافیت در درون و بین طرف‌های مربوطه، بر ارتقای سازگاری و همکاری تمرکز کنند. این امر به مشاغل اجازه می دهد تا بهینه سازی خروجی های تحویل را در اولویت قرار دهند.

شروع برنامه های کاربردی هوش مصنوعی کوچک در سراسر سازمان
مشاغلی که با استقرار هوش مصنوعی سازمانی شروع می‌کنند باید با تیم‌های داخلی همکاری نزدیک داشته باشند تا موارد استفاده بالقوه را شناسایی کنند و ارزش آن‌ها را با استفاده از پایلوت‌ها تشخیص دهند. شناسایی چندین مورد پایلوت استفاده ضروری است زیرا ممکن است برخی از آنها در حین اجرا شکست بخورند.

پایلوت هایی که موفق می شوند باید به پروژه های تمام عیار تبدیل شوند که در سراسر سازمان مقیاس پذیر باشند. به این ترتیب، رهبران کسب و کار می توانند راه حل های هوش مصنوعی سازمانی را در فرآیندهای مختلف تجاری ادغام کنند.

استفاده از یک رویکرد ترکیبی برای انجام پروژه های هوش مصنوعی
بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند رویکرد متمرکز سنتی به هوش مصنوعی سازمانی داشته باشند که هسته مرکزی آن تعداد کمی از دانشمندان است. با این حال، این رویکرد برای اجرای چابک هوش مصنوعی امکان پذیر نیست. سازمان‌ها باید یک رویکرد ترکیبی طراحی کنند که در آن تیم‌های هوش مصنوعی با سایر بخش‌ها همکاری نزدیک داشته باشند تا هوش مصنوعی را به عنوان خدماتی برای بخش‌های خاص ارائه دهند. این امر همکاری بین تیم های مختلف را بهبود می بخشد و به استفاده بهتر از هوش مصنوعی در سراسر سازمان کمک می کند.


بازنگری معیارها برای تعریف موفقیت
مشاغل باید در چگونگی تعیین کمیت موفقیت با هوش مصنوعی سازمانی تجدید نظر کنند. رهبران کسب‌وکار باید با بخش‌های مختلف کار کنند تا پارامترها و روش‌های مورد استفاده برای اندازه‌گیری ارزش راه‌حل‌های هوش مصنوعی سازمانی را شناسایی کنند.

برای پذیرش واقعی راه‌حل‌های هوش مصنوعی، کسب‌وکارها ممکن است پس از شناسایی معیارهای صحیح برای تعریف موفقیت، از چرخه‌های برنامه‌ریزی سنتی به برنامه‌ریزی تکراری و مستمر تغییر مسیر دهند. بالاترین معیارها در یک سازمان را می توان با در نظر گرفتن هوش مصنوعی و داده ها بازتعریف کرد تا تیم های متعدد را به سمت دستیابی به اهداف خاص تشویق کند.

در یک چشم‌انداز کسب‌وکار در حال تغییر، سازمان‌هایی که با تغییر رشد می‌کنند، به اوج می‌رسند. برای استفاده مؤثر از ابزارهای هوش مصنوعی سازمانی، کسب و کارها باید یک استراتژی چابک اتخاذ کنند و فرهنگ شرکتی را برای تشویق انعطاف پذیری و همکاری دوباره ابداع کنند.

هوش مصنوعی چابک می تواند توانایی یک کسب و کار را در مقیاس پروژه های هوش مصنوعی و استخراج ارزش از فناوری تغییر دهد. با یک رویکرد چابک، کسب‌وکارها می‌توانند پتانسیل واقعی هوش مصنوعی را باز کنند که به آنها اجازه می‌دهد از این فناوری در عملیات‌های مختلف تجاری استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      چپگرایان نظام براین باورندکه استفاده ازهوش مصنوعی باعث بیکاری کارگران می شودمن دراینجااین پرسش راازآنان دارم آیااستفاده ازهوش مصنوعی باعث راحتی کارهامی شودیااینکه باعث بیکاری کارگران می شودآنهاعادت کرده اندکه ازکارگران کارزیادبکشندودستمزدکمی پرداخت کنند