۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
اذعان وزیر انرژی قطر بر ناتوانی جهان در جایگزینی گاز روسیه

اذعان وزیر انرژی قطر بر ناتوانی جهان در جایگزینی گاز روسیه

وزیر انرژی قطر در نشست دوحه قطر گفت، حجم گازی که از روسیه به اروپا می‌آید بیش از آن است که بتوان آن را در کوتاه مدت جایگزین کرد.

به گزارش بازار، وزیر انرژی قطر روز شنبه اعلام کرد هیچ کس نمی‌تواند به سرعت جایگزین انرژی روسیه در اروپا شود.

سعد شریده الکعبی در نشست دوحه قطر گفت: حجم گازی که از روسیه به اروپا می‌آید بیش از آن است که بتوان آن را در کوتاه مدت جایگزین کرد.

سعد شریده الکعبی گفت ”فکر نمی‌کنم فورا بتوانیم کمکی کنیم ... حجمی که از آن صحبت می‌کنیم، یعنی ۳۰ تا ۴۰ درصد گاز از روسیه به اروپا می‌آید، و این چیزی نیست که بتوان یک شبه برای آن جایگزین پیدا کرد.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد تلاش خواهد کرد در سال جاری ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع به اروپا برای رها شدن از وابستگی به گاز روسیه عرضه کند.

الکعبی که مدیر اجرایی ارشد ”قطر انرژی نیز است، گفت جدول زمانی احتمالا بسیار طولانی‌تر از آن خواهد بود و مستلزم کمک عرضه کنندگان دیگر انرژی است.

الکعبی گفت: فکر می‌کنم برای دستیابی به این هدف، نیازمند بازیگران بسیاری در سراسر جهان هستید.

وی افزود: برای دستیابی به این، احتمالا به هفت سال دیگر زمان نیاز باشد – پنج تا هفت سال دیگر ... این چیزی نیست که فورا امکان پذیر باشد.
به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا قصد دارد وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری دو سوم کاهش دهد و به واردات همه سوخت‌های فسیلی از روسیه تا سال ۲۰۲۷ پایان دهد. روسیه حدود ۴۰ درصد از نیاز گاز اروپا را تامین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha