۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد ریال کسب درآمد داشتند
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان:

شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد ریال کسب درآمد داشتند

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان، محسن نظری در نشست شورای اداری شاهرود درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرایط آن‌ها در استان سمنان بیان کرد: طی یک سال گذشته در استان ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۳۰۰ شرکت فناور توسعه و ۹ شرکت خلاق نیز مجوز فعالیت گرفت.

وی به تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان اشاره کرد و ابراز داشت: از این پس هر هفته نشستی برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه پارسال اعتبار ایجاد سه مرکز نوآوری در حوزه های معدن، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری شش پردیس تملیکی در کل استان دارد و کمتر اداره کلی است که چنین توزیع متوازنی داشته باشد.

نظری، به وجود چهار مرکز مشترک پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان سمنان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال برای نخستین بار در کشور دو رویداد بین المللی از سوی پارک علم و فناوری استان برگزار شد و طی آن ۲۰ شرکت دانش بنیان از ترکیه در این پارک حضور یافتند.

وی با اشاره به تأسیس مدرسه اشتغال استان سمنان در سال گذشته ابراز داشت: تاکنون سه شرکت حامی این مدرسه هستند و باید در سال جاری تعداد حامیان را افزایش داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تصریح کرد: صنایع استان نیروهای مورد نیاز خود را به مدرسه اشتغال اعلام می‌کنند و برای آنها تضمین اشتغال می‌دهند و این نیروها در مدرسه آموزش می‌بینند.

نظری بر لزوم پیوستن صنایع بزرگ استان سمنان به این مجموعه تأکید کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، صنایع دانش محور استان در مدرسه اشتغال جذب می‌شوند.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha