۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
احیای جشنواره رنگینک، گامی در بهبود وضعیت معیشتی نخلداران | مسئولان همراه و کنار مردم باشند
دبیر جشنواره کشوری رنگینک تاکید کرد:

احیای جشنواره رنگینک، گامی در بهبود وضعیت معیشتی نخلداران | مسئولان همراه و کنار مردم باشند

بوشهر- بهادرپور دبیر جشنواره کشوری رنگینک با بیان اینکه احیای جشنواره رنگینک، گامی در بهبود وضعیت معیشتی نخلداران است، از مسئولان خواست در کنار مردم باشند.

بابک بهادرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آبپخش از مهم‌ترین مناطق کشور در تولید خرما به شمار می‌رود و معیشت بخش زیادی از مردم آبپخش به نخل و خرما وابسته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رنگینک در سال‌های گذشته افزود: سال ۹۵ بزرگترین رنگینک جهان با طول ۱۱۰ متر و عرض یک متر و ضخامت ۳ سانتیمتر در آبپخش ساخته شد که با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

دبیر جشنواره کشوری رنگینک خاطر نشان کرد: چند سال پیاپی، جشنواره‌های رنگینک برگزار و در دو سال اخیر به خاطر شرایط کرونایی، برگزار نشد.

بهادرپور تصریح کرد: رنگینک یک شیرینی محلی با قدمت بسیار زیادی است که خرما مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده آن است و کیفیت این‌ شیرینی از لحاظ خواص غذایی بسیار بالاست.

وی یادآور شد: اکنون مهم‌ترین مشکل نخلداران، قیمت پایین محصول و حضور واسطه‌ها و دلالان است و بدون تردید اگر بتوانیم صنایع تبدیلی خرما را گسترش دهیم و شیرینی‌هایی از قبیل رنگینک و فِل و خرماکنجدی و ... تهیه و صادر کنیم، وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما دگرگون می‌شود و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه نیز بسیار موثر است.

دبیر جشنواره کشوری رنگینک گفت: متاسفانه مسئولان شهر و شهرستان، حمایت لازم را از جشنواره رنگینک به عمل نیاوردند و در سال جاری، همه تلاش خود را برای احیای این جشنواره به منظور بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما به کار می‌گیریم و انتظار داریم مدیران نیز در کنار ما باشند.

وی بیان کرد: البته بدلیل حمایت مردمی، حتی اگر هیچ مسئولی نیز حمایت نکند به راه خود ادامه می‌دهیم، لکن مسئولان نیز باید در تسهیل شرایط اقدام کنند تا در مقابل مردم قرار نگیرند.

بهادرپور افزود: رویکرد گروه سپنتا برای راه‌اندازی جشنواره رنگینک و عرق تارونه کشور، رونق صنعت گردشگری و صنایع دستی و صنایع وابسته به نخل و خرماست و از همان روز نخست هم به عنوان اهداف اولیه جشنواره، این موارد را مطرح کردم.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha