۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
واگذاری واحدهای تولیدی به افراد غیرصنعتی| خلا قانونی برطرف شود
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی گلستان انتقاد کرد؛

واگذاری واحدهای تولیدی به افراد غیرصنعتی| خلا قانونی برطرف شود

گرگان- مسلمی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: واحدهای تولیدی در ۸۰ درصد مزایده بانک‌ها به افراد غیرصنعتی واگذار می‌شود.

سید رضا مسلمی عقیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بانک‌ها بر اساس قوانین شان ملک را به مزایده می‌گذارند اما در ۸۰ درصد موارد، این املاک به سرمایه گذار صنعتی واگذار نمی‌شود یعنی بانک مزایده گذاشته و برنده آن فرد صنعتی نیست.

وی از این مشکل به عنوان خلا قانونی یاد کرد و افزود: باید فرد شرکت کننده در مزایده جواز صنعتی داشته و زون بندی را رعایت کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان اضافه کرد: در برخی موارد شاهدیم که ملکی پس از سال‌ها به مزایده گذاشته شده و به چرخه تولید بازگشته اما محیط زیست اجازه تغییر کاربری نمی‌دهد.

به گفته وی، بر اساس مدارک و پرونده‌های موجود در شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حال حاضر ۳۴ واحد در تملک بانکی داریم که هفت واحد فعال و ۲۷ واحد غیر فعال هستند.

مسلمی ضمن اشاره به عدم اهلیت فرد سرمایه گذار در برخی مواقع، افزود: بر اساس قانون مدنی در حوزه تولید فردی که اعلام سرمایه گذاری می‌کند را نمی‌توانیم نپذیریم؛ بر این اصل به ناچار ملاک را بر اهلیت داشتن سرمایه گذار می‌گذاریم.

وی ادامه داد: به نظرم نیاز است در این راستا همچنان که خبرگان بانکی داریم یک جمعی با عنوان خبرگان صنعتی در استان تعریف شود تا از اهلیت متقاضیان مطمئن شوند و سپس امکانات در اختیار افراد قرار بگیرد.

او با بیان این نکته که باید به این اصل اعتقاد داشت که برخی از واحدهای متولد شده تولیدی می‌میرند، افزود: در اینجا نیاز به نوآوری و تغییر سرمایه گذار است. وقتی متقاضی از بانک تسهیلات می‌گیرد اگر در پرداخت اقساط متعهد نباشد واحد تولیدی در تملک بانک قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha