۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
بلیت موزه ها در نوروز افزایش قیمت ندارد
مدیر کل موزه‌های ایران:

بلیت موزه ها در نوروز افزایش قیمت ندارد

مدیر کل موزه‌های ایران گفت: ۷۹۰ موزه مختلف در کشور داریم که ۲۶۴ موزه تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گزارش بازار، مرتضی ادیب زاده، مدیر کل موزه های ایران گفت: ۷۹۰ موزه مختلف در سطح کشور داریم که ۲۶۴ موزه تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

باغ موزه ها و کاخ موزه های بزرگی در شهرهایی مثل اصفهان، شیراز و تهران وجود دارند که برای بازدید مناسب است گردشگران می توانند علاوه بر دیدن زیبایی های طبیعت، از محتوای فضاهای موزه ای هم استفاده کنند،

وی افزود: امسال خوشبختانه از گردشگری استقبال زیادی شد. بعد از گذشت دوران کرونا و کمرنگ شدن اثرات آن شاهد موج جدیدی از سفرهای نوروزی و استقبال مردم از فضاهای موزه ای هستیم.

وی ادامه داد: در بحث بازدید از موزه ها افزایش قیمت بلیت نداشتیم. قیمت بلیت ها از چهار هزار تومان تا پنج هزار تومان متغیر است. برای بازدید خانواده ها تخفیف هایی درنظر گرفتیم که بعضی از موزه ها را رایگان بتوانند در سطح کشور بازدید کنند یا با تخفیف های ۵۰ درصد وارد شوند.

ادیب زاده افزود: در تهران مجموعه سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان برنامه های بسیار مفصلی دارند که تا ساعت ۷ بعدازظهر و تا ساعت ۸ بازدیدکنندگان می توانند از محوطه آنجا استفاده کنند.

در مجموعه های سعدآباد و نیاوران کارگاه هایی برای کودکان و آموزش هایی برای بچه ها وجود دارد که کودک محور و خانواده محور برنامه ها هست که خانواده ها از فضای موزه ای می توانند بهره مند شود و بچه هایشان بتوانند ساعت های خوبی را سپری کنند.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha