۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک با زیمبابوه در حوزه انرژی، کشاورزی و دارو
رئیس هیأت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس مطرح کرد

حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک با زیمبابوه در حوزه انرژی، کشاورزی و دارو

رئیس هیأت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی در دیدار با رئیس مجلس زیمبابوه بر آمادگی تبادل هیأت‌های پارلمانی از جمله گروه‌های دوستی بین مجالس دو کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی شرکت کننده در اجلاس ١٤٤ اتحادیه بین المجالس، بالی اندونزی (پنجشنبه، ۴ فروردین ماه) در آخرین روز اجلاس با رئیس مجلس زیمبابوه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی با اشاره به ظرفیت های گسترده بالقوه دو کشور ایران و زیمبابوه برای توسعه مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فیمابین دو کشور به ویژه سرمایه گذاری های مشترک در زمینه انرژی، کشاورزی و دارو حمایت می کند.

وی همچنین بر آمادگی تبادل هیأت های پارلمانی از جمله گروه های دوستی بین مجالس دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار همچنین محسن فتحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی در مورد توانمندی های پزشکی ایران به ویژه تولید واکسن و داروی داخلی بر آمادگی کمسیون های بهداشت و درمان دو کشور برای بررسی همکاری و سرمایه گذاری مشترک در این خصوص تأکید کرد.

در ادامه این دیدار همچنین جاکوب فرانسیس مودندا رئیس مجلس ملی زیمبابوه از ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان یادکرد و گفت: مجلس زیمبابوه از توسعه روابط دو کشور استقبال و حمایت می کند و در اولین فرصت آمادگی داریم تبادل سفر گروه های دوستی بین مجالس دو کشور را فعال کنیم.

وی در ادامه ظرفیت های کشور متبوعش برای سرمایه گذاری مشترک در همه زمینه های ممکن را قابل توجه خواند و از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد در پروژه های مشترک در زمینه کشاورزی، صنعت، معادن، انرژی، داروسازی و غیره مشارکت کند.

گفتنی است در این دیدار مرتضی محمودوند عضو هیأت اعزامی،آزاد و خوش هیکل سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha