۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
بازدید بیش از ۷۰۰۰ گردشگر از غار علیصدر همدان در ایام نوروز
استاندار همدان اعلام کرد:

بازدید بیش از ۷۰۰۰ گردشگر از غار علیصدر همدان در ایام نوروز

همدان - استاندار همدان با اشاره به بازدید بیش از هفت هزار گردشگر از غار علیصدر همدان در ایام نوروز گفت: ۳۶ هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز در مراکز تعیین شده استان همدان اقامت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قاسمی فرزاد عصر پنج شنبه طی جلسه‌ای که با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور و علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن شهدای استانداری همدان انجام شد، گفت: با توجه به اقداماتی که دولت سیزدهم در راستای حفظ سلامت و تزریق واکسیناسیون به طور گسترده انجام داد پیش‌بینی می‌شد که مسافرت‌های نوروزی انجام گیرد.

وی بابیان اینکه استان همدان به خاطر تنوع طبیعی و گستردگی آثار تاریخی و فرهنگی یکی از مقاصد گردشگری مسافرهای نوروزی است، گفت: در این راستا مجموعه مدیریتی استان همدان طبق پیش‌بینی‌های ذکر شده تدابیر لازم و اقدامات قابل توجهی در جهت آمادگی کامل استان برای مسافران نوروزی انجام داده است.

استاندار همدان بابیان اینکه بدون شک در سطح کشوری به طراحی یک برنامه علمی و مدون در راستای توسعه گردشگری نیاز داریم تا طبق این برنامه اقدامی در راستای توزیع سفرهای نوروزی انجام گیرد، افزود: با توجه به آمار و گزارش‌های موجود بیش از ۸۰ درصد سفرهای نوروزی به نقاط شمالی کشور به ویژه رشت و مازندران انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه با این رویه علاوه بر مشکلات تراکم جمعیتی و حجم رفت‌ آمدهای مسافران به رشت و مازندران یکی از مسائل اساسی و قابل توجه شهرهای شمالی، معضل پسماند زباله است، گفت: اقدامات علمی و فرهنگی مناسب از طرق مختلف مثل صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت سفرهای نوروزی داشته باشند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مجموعه همکاران هلال احمر در کشور به ویژه استان همدان در ایام سفرهای نوروزی صادقانه، مخلصانه و فداکارانه مشغول خدمت به مردم هستند، گفت: مجموعه هلال احمر، علاوه بر خدمات سازمانی، بدون توقع و چشم‌داشتی خدمات عمده‌ای را به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌کند که قابل تقدیر است.

۳۶ هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز در مراکز تعیین شده در استان همدان اقامت داشته‌اند

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریتی استان و نیروهای نظامی و انتظامی و شهرداری‌های شهرهای مختلف در کنار هم فضای خوب و مناسبی برای مسافران نوروزی فراهم کرده اند، گفت: بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز در مراکز تعیین شده در استان، اقامت داشته‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه مراکز گردشگری استان همدان به دلیل شیوع کرونا دوسال تعطیل بود و تلاش شد تا در این ایام فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌ها از سر گیرند، گفت: پیش از ایام نوروز سعی شد استان همدان در آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان نوروزی قرار گیرد.

وی گفت: غار علیصدر که به علت شیوع ویروس کرونا دو سال تعطیل بود، طی اقدامات انجام شده مجموعه مدیریتی استان، فعالیت خود را از سر گرفت و در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران شد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: طی روز نخست نوروز بدون تبلیغات بیش از ۴۰۰ نفر و طی این چند روز در ایام نوروز بیش از هفت هزار نفر گردشگر از این غار آبی جهانی، بازدید داشتند.


کد خبر: ۱۴۲٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha