۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
تنها ۳ فرودگاه کشور سود ده هستند
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور:

تنها ۳ فرودگاه کشور سود ده هستند

تبریز- عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سه فرودگاه مشهد، امام و مهرآباد تهران تنها مجموعه‌های سودده در بخش فرودگاهی کشور هستند.

به گزارش بازار، علی رستمی در تبریز اظهار کرد: هر سال نزدیک به ۵۰ درصد اعتبارات حاصل از محل درآمدهای شرکت فرودگاه‌های کشور به طرح‌ها و پروژه‌های در قالب تجهیز، نوسازی، بهسازی، تعمیرات و در بخش ترمینالی به افزایش ظرفیت اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های عملیاتی و فرودگاهی از ترمینال‌ها تا تجهیزات کمک ناوبری، الکترونیکی، برج مراقبت و مخابرات در کل کشور افزود: شرکت فرودگاه‌های اولویت را در سال جدید معطوف به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا حد امکان کرده که رسیدن تمام این طرح‌ها به نقطه پایان در یک سال عملا غیرممکن می‌باشد اما با اولویت بخشی برای به سرانجام رسیدن طرح‌ها در برنامه‌ریزی‌ها لازم تاثیرگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به این مهم نیازمند مشارکت استان‌ها در طرح‌های فرودگاهی می‌باشد تصریح کرد: مشارکت استان‌ها در طرح‌های فرودگاهی در سال‌های اخیر به حداقل رسیده و حتی محقق شدن برنامه‌ریزی، اعداد و ارقام روی کاغذی در این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد که در نتیجه شتاب بخشی این زمینه را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

رستمی ضمن یادآوری تاثیرات منفی همه گیری کرونا را در سیستم حمل و نقل هوایی کشور به تبع کل دنیا، عنوان کرد: ویروس کرونا در چند سال اخیر تمام بخش‌های فرودگاهی از تقاضا تا درآمدزایی و پیشرفت‌های طرح‌های عمرانی را با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه کرده تا حدی که حتی عملیات پروازهای مسافری در بسیاری از فرودگاه‌ها به صفر رسید و صرفا به عملیات‌های کارگو که منحصر به پشتیبانی و بحث‌های تجهیزات و دارویی می‌شد که برای مدیریت کرونا صورت می‌گرفت.

راهبر حوزه معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: با فروکش کردن این معضل شاهد افزایش تقاضا برای استفاده از شبکه حمل و نقل هوای در تمام بخش‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری هستیم بطوری که در تعطیلات امسال شاهد این اتفاق در سطح فرودگاه‌های کشور و بخصوص در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بودیم تا جایی که رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای خارجی و ۳۶ درصدی پروازها داخلی در این فرودگاه اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: با موارد اشاره شده افزایش، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی ضروری به نظر می‌رسد که در این زمینه نیز مطالعات و نیاز سنجی‌های انجام شده توسط شرکت فرودگاه‌ها در اختیار سازمان هواپیمایی کشور داده شده تا با تکمیل فرآیندهای مطالعات میدانی و بررسی‌های آماری اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha