۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
تعطیلی واحدهای صنعتی چین مانع افزایش بهای سنگ آهن نشد
افزایش دنباله دار قیمت سنگ آهن

تعطیلی واحدهای صنعتی چین مانع افزایش بهای سنگ آهن نشد

با وجود تصمیم مسئولان شهر تانگشان چین برای اجرای قرنطینه موقت، قیمت جهانی سنگ آهن دوباره در مسیر افزایش قرار گرفته است.

بازار؛ گروه صنعت: با شیوع گسترده و دوباره بیماری همه گیر کویید ۱۹ در برخی از مناطق چین، مسئولان این کشور تصمیم گرفته اند که مناطق آلوده را قرنطینه کنند؛ هرچند به دنبال این اتفاق واحدهای صنعتی به حالت تعطیل درآمده اند اما هنوز قیمت جهانی برخی از مواد معدنی و فلزات مسیر صعودی خود را دنبال می کنند.

در این راستا دولت چین در بیانیه ای اعلام کرد مسئولان شهر تانگشان روز سه شنبه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ برنامه قرنطینه را شروع کرده است.

تحلیلگران Huatai Futures در خصوص کاهش مصرف سنگ آهن به دلیل سیاست های اجرا شده قرنطینه در چین اعلام کردند: اگرچه مصرف محصولات فولادی کاهش یافته، اما تولید هم به همان میزان در حال کاهش است. بنابراین به گفته این کارشناسان هنوز وضعیت موجودی مواد خام محدود معکوس نشده است که می تواند قیمت فولاد را بیشتر حفظ کند.

بر اساس گزارش فست مارکت ام بی، جریمه ۶۲ درصدی آهن وارداتی به شمال چین در روز چهارشنبه به قیمت ۱۴۵.۴۹ دلار در هر تن تغییر کرد که این رقم ۱.۴ درصد نسبت به بسته شدن روز سه شنبه افزایش داشته است.

مواد تشکیل دهنده فولاد در بورس کالای دالیان پس از کاهش بیش از ۳ درصدی در طول جلسه شب، با سنگ آهن معیار با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۲۳ یوان در هر تن، رسیده است.

تحلیلگرانHuatai Futures با اشاره به اینکه تقاضای سنگ آهن کاهش خواهد یافت اعلام کرد: به دلیل اختلالات حمل و نقل، اکثر کارخانه های فولاد با کمبود مواد خام ... و حتی احتمال توقف تولید رو به رو شده اند.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha