۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
ضربه ۲۰ میلیادر دلاری به کشاورزی  آمریکا
با شیوع کرونا ویروس پیش بینی می شود

ضربه ۲۰ میلیادر دلاری به کشاورزی آمریکا

مدیر مؤسسه تحقیقات غذا و سیاست های کشاورزی در دانشگاه میسوری براین باور است که زیان وارده کویید -19 به بخش کشاورزی از یک محصول به محصول دیگر متفاوت است اما بیشترین تاثیر کرونا  بر روی تولید محصولات زراعی، مانند میوه و سبزیجات است.

فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- دانشگاه میسوری در گزارش تحقیقی جدید خود که در  «stltoday» منتشر شده،  نوشت: کشاورزی ایالات متحده با ۲۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از  کرونا ویروس  مواجه است.  کارخانه های بسته بندی گوشت بسته و اختلال در زنجیره تأمین منجر به " طوفان بزرگ"  وآسیب به کشاورزان ایالات متحده شده است. در مجموع، براساس مطالعه ای که به تازگی منتشر شد، شیوع بیماری کرونا ویروس می تواند در سال جاری به ۲۰ میلیارد دلار ضرر و زیان کشاورزی ایالات متحده منجر شود.

گزارش جدید دانشگاه میسوری تصویری تلخ از عوارض گسترده  این ویروس بر کشاورزی را نشان می دهد. در حالی که طبق  این گزارش  انتظار می رفت که  شاهد رشد اقتصادی کشاورزی  در سال جاری ۲.۸ درصد باشد، همانطور که در ژانویه پیش بینی شده بود، اکنون این اقتصاد بزرگ دنیا انتظار دارد که هزینه های مصرف کننده ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یابد - یعنی افت ۵ درصد از میزان  پیش بینی، یا زیان ۲۰ میلیارد دلار درآمد خالص  کشاورزی را به دنبال دارد.

تنگناهای زنجیره تامین 

پت وستهاف، استاد و مدیر مؤسسه تحقیقات غذا و سیاست های کشاورزی در دانشگاه میسوری، که  این گزارش را تهیه کرده است، می گوید: در مجموع  این تأثیرات می تواند از محصول به محصول دیگر متفاوت باشد، اما از دست رفتن خریداران با حجم بالا مانند رستوران ها و مدارس منجر به کاهش قیمت بسیاری از کالاها، از دام تا محصولات کشاورزی شده است. به عنوان مثال، تعطیلی مدارس  به کاهش تقاضای شیر و  کاهش قیمت انجامیده است.

او می افزاید: همین مسئله در مورد پنبه نیز پیش می رود، زیرا مردم از خرید لباس خودداری می کنند.

وستهاف افزود: این مساله فقط به قیمت های پایین ختم میشود. تولید مواد غذایی، فرآوری و حمل و نقل همه آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. به عنوان مثال، بیماریهای کارگری باعث بسته شدن  کارخانجات بسته بندی گوشت شده و تنگناهای زنجیره تأمین را برای تولیدکنندگان دام ایجاد کرده است.  وستهاف معتقد است این  مساله به عنوان  «طوفان عظیم» به اثرات منفی و عدم اطمینان منجر شده است. همچنین براساس این گزارش،   قیمت خوراک دام  نسبت به پیش بینی های قبلی  ۱۱.۵ درصدریال قیمت گوشت ۹.۱ دردصد و شیر، ۸/۸ درصد. کاهش یافته است.

در داکوتای جنوبی، کارخانه فرآوری گوشت که ۴ تا ۵ درصد از تولید گوشت آمریکا را برعهده دارد، موقتاً با COVID-۱۹ بسته شده است. در اوایل ماه جاری، به طور مشابه کارخانه پنسیلوانیا که به عنوان «بزرگترین مرکز تولید گوشت گاو در شرق شیکاگو»، پس از شیوع کرونا ویروس تعطیل  شده است.  

براساس اخبار رسیده، در جای دیگر، کاهش قیمت باعث نابودی محصولاتی مانند شیر و تخم مرغ یا برداشت محصول از سبزیجات  و بیکاری هزاران کارگر منطقه سنت لوئیس که برخی از افراد درگیر در تولید مواد غذایی مانند بیلی فودز، یک شیرینی ساز و کراکر در مترو ایست لوییزانا  شده است.

وستهاف افزود: آیا همه آشفتگی های صنعت می تواند منجر به کمبود مواد غذایی یا عدم امنیت شود؟ پیش بینی این کار سخت است. همانطور که در بسیاری از صنایع صادق است، وی معتقد است که پاسخ آن پرسش در نهایت با مدت زمان وقوع اختلالات مشخص خواهد شد.

در گزارش آمده است: در حالی که اختلال در زنجیره تامین، به احتمال زیاد طی چند ماه برطرف می شود با این حال کاهش درآمد مصرف کننده ممکن است تا مدتها ادامه یابد و تاثیرات گسترده ای داشته باشد.

وستهاف گفت: بیشترین تأثیر  از این  همه گیری  کرونا  بر روی تولید محصولات زراعی، مانند میوه و سبزیجات است . این محصولات به دلیل اتکاء شدید به حضور فیزیکی کارگران وخطر بیشترابتلا به ویروس کرونا با مشکلات  فراوانی روبرو هستند. 

 وی گفت: بسته شدن اضطراری مرزها می تواند از ورود کارگران مهاجر به کشور برای کار در این زمینه ها جلوگیری کند.

وی با بیان این که  تاکنون شیوع بیماری کویید -19  در مناطق روستایی  بسیار کم بوده ، خاطرنشان می کند که جمعیت سالمندی کشاورزان ایالات متحده  جزو گروه های پرخطر و با آسیب پذیری بالا به شمار می روند که در معرض بیشترین خطر ابتلا به این بیماری هستند. 

کد خبر: ۱۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha