۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
اختصاص ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح ملی مسکن در آذربایجان غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

اختصاص ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح ملی مسکن در آذربایجان غربی

ارومیه– مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۴ هزار هکتار زمین های دولتی برای اجرای طرح‌ ملی مسکن در استان تامین شده است.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد، اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی با بیان اینکه نام نویسی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی از ۹۶ هزار خانوار فراتر رفت، گفت: این تعداد در ۴۷ شهر استان برای برخورداری از این طرح ثبت نام کرده‌اند.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار زمین های دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم تامین شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو اظهار کرد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.

وی افزود: ظرفیت‌ای قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha