۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
برپایی ۷۱ غرفه صنایع دستی و سوغات در همدان
نوروز امسال صورت گرفت؛

برپایی ۷۱ غرفه صنایع دستی و سوغات در همدان

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از برپایی ۷۱ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در ایام نوروز امسال در شهر همدان خبر داد.

به گزارش بازار، علی مالمیر اظهار کرد: ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در تپه هگمتانه، ۲۲ غرفه در بازارچه گنجنامه و ۹ غرفه در بازارچه آرامگاه بوعلی‌سینا دایر شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ هنرمند صنایع‌دستی در غرفه‌های اجرای زنده در رشته‌های سفالگری، عروسک بافی، معرق چوب، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه، تراش سنگ‌های قیمتی، معرق چوب و مصنوعات چرمی در ورودی آرامگاه باباطاهر، محوطه تاریخی تپه هگمتانه و آرامگاه بوعلی مشغول تولید و معرفی این رشته‌ها به گردشگران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های صنایع دستی در این ایام طرح کارگاه‌گردی است، افزود: در این طرح تعدادی از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی که به اماکن گردشگری و پر بازدید نیز نزدیک هستند به تولید رشته‌های نقاشی روی سفال، سفاگری، نقاشی روی شیشه، منبت و خراطی پرداخته تا مسافران از نزدیک با روند تولیدات صنایع‌دستی شهر همدان آشنا شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، کارگاه سفال و نقاشی روی سفال به همراه اجرای زنده این رشته‌ها در حمام ارامنه تپه هگمتانه برپا شده و به ارائه روش‌های تولید رشته‌های صنایع‌دستی می‌پردازد.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha