۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
حال رستوران داران اردبیلی خوش نیست/ دولت کمک حال صنوف باشد
رئیس اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل:

حال رستوران داران اردبیلی خوش نیست/ دولت کمک حال صنوف باشد

اردبیل - رئیس اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل گفت: صاحبان تالار و رستوران در اردبیل، شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی سپری می کنند.

سجاد مهدیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی تابعه اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط فعلی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی شرایط اقتصادی سختی را تجربه می کنند و بسیاری از صاحبان صنوف، با قرض و بدهی و فروش اموال اقدام به رفع امورات خود می کنند.
 
رئیس اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل با بیان اینکه تالارهای پذیرایی و رستوران ها در سال ۹۸ نیز فعالیت چندانی نداشتند گفت: ماه مبارک رجب و شعبان فرصتی برای فعال شدن این صنوف بود که با تعطیلی کرونایی، این واحدها عملا نتوانستند درآمدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته بسیاری از صاحبان تالار و رستوران های اردبیل نیز به دلیل استرداد مبالغ دریافتی از شهروندانی که برای برگزاری مراسم در بعد از ایام عید قرارداد بسته بودند و به دلیل تعطیلی صنوف، مجبور به لغو قرارداد شدند، شرایط سخت تری را تجربه می کنند.

مهدیزاده اظهار کرد: این موضوع باعث شد بسیاری از واحدهای صنفی تابعه، با بدهی سرسام آوری روبه‌رو شوند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۵۵۰ واحد صنفی زیرمجموعه اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل گفت: اگر زیر نظر هر یک صنوف تنها ۳ نیرو فعالیت داشته باشند، تعطیلی صنوف، بیکاری ۱۶۵۰ نفر را به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل گفت: انتظار می رود مسئولا دولتی با عمل کردن به وعده های خود، مانع از بیکاری و ورشکستگی اصناف شود.

مهدیزاده با بیان اینکه صاحبان صنوف شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی سپری می کنند گفت: متاسفانه خروج از شرایط قرنطینه ای و آغاز فعالیت واحد های صنفی در شرایط فعلی نیز حداقل برای صنف عرضه کننده مواد غذایی تاثیر چندانی نخواهد داشت چراکه باتوجه به حساس شدن شرایط، مردم، رغبت چندانی برای حضور در این اماکن و تهیه مواد غذایی نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه تالار، رستوران و چلوکبابان اردبیل گفت: در چنین شرایطی انتظار می رود، دولت‌ برای نجات فعالان اقتصادی آسیب دیده و واحدهای صنفی متضرر از شیوع کرونا، با ابزارهای مختلف اثرات منفی بحران پیش آمده را کاهش دهند.

کد خبر: ۱۴٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha