۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۴
تورم و نقدینگی؛ دو معضل بزرگ اقتصاد فعلی کشور است
معاون سابق وزارت اقتصاد و دارایی:

تورم و نقدینگی؛ دو معضل بزرگ اقتصاد فعلی کشور است

دلیری، معاون سابق وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری رمز موفقیت برای اقتصاد کشور است و می‌تواند اقتصاد ملی را از نظر بنیادی پایدار کند.

به گزارش بازار، امین دلیری استاد دانشگاه و معاون سابق وزارت اقتصاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تولید و اشتغال اصرار و تاکید داشتند، گفت: رمز موفقیت اقتصاد داخلی یا ملی کشور از تولید است. تولید نیز به متغیرهایی از جمله سرمایه‌گذاری و تکنولوژی وابسته است.

وی به وظایف دولت برای تحقق شعار سال اشاره و عنوان کرد: دولت وظایف بسیار مهم و همچنین بیشتری نسبت به همه قوا در این زمینه دارد. چون اجرائیات با این قوه است و می‌تواند با اجرای این سیاست‌ها مفید باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ سال بسیار حساسی برای اقتصاد کشور است، ما وارد سالی می‌شویم که باتوجه‌به تمهیداتی که دولت با همکاری مجلس برای مجوزها و رفع موانع تولید داشته، می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات اقتصادی کشور باشد.

وی درعین‌حال گفت: برای عملی شدن این مهم شرطی وجود دارد اول باید دولت همت بگمارد و تورم و نقدینگی را که دو معضل بزرگ اقتصاد فعلی کشور است، حداقل رشد آن را متوقف کند و بتواند برنامه‌های اصلاحی اقتصاد خودش را جلو ببرد.

دلیری به ارز ترجیحی و تأثیرات منفی آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید حتماً سیاستی را در پیش بگیرد تا با حذف ارز ترجیحی و شوک‌های ایجاد شده عدم ثبات در اقتصاد ایجاد شود؛ بنابراین ما در ابتدا نیازمند ثبات اقتصادی در کشور هستیم.

معاون سابق وزارت اقتصاد در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بر تحریک سرمایه گذرای در کشور تاکید و بیان کرد: باید هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری را تحریک کنیم و همین‌طور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش نماییم.

وی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری رمز موفقیت برای اقتصاد کشور است و می‌تواند اقتصاد ملی را از نظر بنیادی پایدار کند.

دلیری با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان توسط کسانی می‌تواند شکل بگیرد که دارای دانش علمی هستند افزود: دولت در کنار شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند کمک کند و از نظر اقتصادی و دادن مجوزها این شرکت‌ها را توسعه دهد.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha