۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا می شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر استفاده از درآمدهای نفتی برای تقویت زیرساخت‌ها، تصمیم مجلس را درخصوص اصلاح ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه‌های عمرانی و جاری، دقیق توصیف کرد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «تأکید رهبر معظم انقلاب بر صرف درآمدهای نفتیِ ناشی از افزایش شدید قیمت نفت در زیرساخت‌ها نشان داد تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه‌های عمرانی و جاری تصمیم دقیقی بوده است. مجلس مصمم است هزینهٔ جاری توسط وزارت اقتصاد از درآمدهای گمرک و مالیات تأمین شود و درآمد انفال از جمله نفت توسط سازمان برنامه صرف زیرساخت‌ها شود. البته در گام‌های اول بهتر است از مولّدسازی دارایی‌های دولت برای جبران کسری هزینهٔ جاری استفاده شود.

با این تکلیف، نفت به تدریج از بودجهٔ جاری کشور جدا خواهد شد و عملاً بودجه بدون وابستگی به نفت محقق می‌شود و آسیب‌پذیری شاخص‌های اقتصادی نسبت به تغییرات قیمت جهانی نفت، به صفر میل خواهد کرد. رسیدن به این هدف غایی باید در برنامهٔ هفتم توسعه ‌و بودجه‌های سنواتی سال‌های آینده تکمیل شود.»

کد خبر: ۱۴۱٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha