۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
دانش و نوآوری اساسی ترین ضرورت توسعه کشور| زمینه تحقق شعار سال فراهم شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

دانش و نوآوری اساسی ترین ضرورت توسعه کشور| زمینه تحقق شعار سال فراهم شود

ارومیه- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی دانش و نوآوری را اساسی ترین ضرورت برای توسعه کشور دانست و گفت: باید زمینه تحقق شعار سال در استان فراهم شود.

غلامرضا منصور فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه نامگذاری امسال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری را نشان دهنده اهمیت حرکت به این سمت عنوان کرد و افزود: با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق و عملی شدن این شعار در استان نهایت تلاش و همت را در سالجاری به کار می بندیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق و اصولی در استان برای تحقق شعار سال افزود: امروز با توجه به تحول در عرصه مختلف مبتنی بر دانش بنیان در دنیا، گفت: دانش و نوآوری اساسی ترین عامل و ضرورت توسعه کشور و آذربایجان غربی به شمار می رود با بکارگیری نخبگان و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر تحقیق و دانش بنیان سالجاری به این سمت حرکت می کنیم.

منصور با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای آذربایجان غربی در زمینه دانش و فناوری های مبتنی بر دانش بنیان اضافه کرد: کشورهای توسعه یافته، یکی از موارد که مورد توجه خود قرار داده اند توجه به مقوله دانش بنیان است و این باید در کشور و استان ما نیز شکل بگیرد.

رئیس پارک علم فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۰ شرکت فناور و ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند، گفت: از ۵۰ شرکت دانش بنیان ۳۷ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و تلاش داریم امسال این تعداد افزایش داشته باشد.

شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه معادن آذربایجان غربی امسال در اولویت قرار دارند
منصور فر با اشاره به اشتغالزایی و فعالیت یک هزار جوان در پارک علم و فناوری استان، افزود: در سالهای گذشته این بخش در استان مورد غفلت واقع شده اما با توجه به تدبیر و داریت مقام معظم رهبری در نامگذاری سالجاری تلاش می شود این عرصه در استان با همت مسئولان استان و کشوری توسعه یافته و مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه آی تی، الکترونیک و تمرکز بر مزیت های استانی از اهم محورهای فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در استان بوده، عنوان کرد: امسال تلاش خواهیم کرد بخش کشاورزی و معادن با اولویت و توجه ویژه ای در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند.

منصور فر با بیان اینکه اولویت فعالان در این پارک، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است، افزود: این امر نیازمند حمایت مسئولان ارشد استانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است، چرا که شرکت‌های فناور مستقر در پارک و علم و فناوری آذربایجان‌غربی خیلی سریع می‌توانند محور فعالیت خود را تغییر دهند و با توجه به اقتضای زمان و نیاز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرده که افزایش شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت‌های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح‌ها و ایده‌ها به بودجه‌های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه‌گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha