۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۷
تامین زمین برای ساخت مسکن در صدها شهر کشور
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

تامین زمین برای ساخت مسکن در صدها شهر کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون در بیش از ۶۰۰ شهر کشور زمین مورد نیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تامین شده است.

به گزارش بازار، احمد دنیامالی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: مقدمات اصلی اجرای قانون جهش تولید مسکن موضوع تامین زمین بود که براساس آخرین گزارش های دریافتی از استان های کشور در ۶۰۰ شهر این مسئله حل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در باره منابع صندوق ملی مسکن برای اجرای این قانون گفت: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۱، ۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود که با توجه به وضع اقتصادی کشور و بودجه سال جاری این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان تقلیل یافت.

دنیامالی گفت: براساس برآورد صورت گرفته برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال رقمی بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است که باید مابه التفاوت این رقم در قالب وجوه اداره شده و یارانه از طریق صندوق توسعه ملی مسکن پرداخت شود.

وی با اشاره به این که ارائه این تسهیلات از سوی بانک ها به صندوق برای اجرای قانون جهش تولید مسکن از موضوعات مهم است، افزود: در این قانون سود تسهیلات بانکی برای احداث مسکن روستایی پنج درصد و برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کمتر از پنج درصد در نظر گرفته شده است.

دنیامالی رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و خانه دار شدن زوج های جوان و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها را از ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای طرح جهش تولید مسکن هم اکنون در بسیاری از شهرها شروع شده و توافقات خوبی با برخی از دستگاه ها به عمل آمده است؛ بنیاد مسکن اقدامات خود را آغاز کرده و ما تلاش می کنیم بخش خصوصی برای انبوه سازی از این تسهیلات استفاده کند.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha