۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
فعال کردن بخش‌خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران به کنترل بیکاری کمک می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فعال کردن بخش‌خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران به کنترل بیکاری کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعال کردن بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند به کنترل معضل بیکاری و توسعه اشتغالزایی کمک شایانی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سارا فلاحی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: در نظام بین المللی اصل خودیاری مهم محسوب می شود لذا توجه به فعالیت های علمی مبتنی بر توان داخلی یکی از نیازمندی های اساسی کشورمان است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه ایران اسلامی تحت تحریم قرار دارد از این رو باید به سمت ایجاد رونق در تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: تحقق چنین موضوعی موجب نگهداری نخبگان و دانشمندان و جلوگیری از خروج آنها از کشور می شود و همچنین اشتغالزایی را رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس در حوزه قانون گذاری می تواند قوانینی را تصویب کند تا مسیر اشتغالزایی تسهیل شود، افزود: متاسفانه یکی از معضلات کشورمان بیکاری است و این امر موضوعی است که یک نفر نمی تواند آن را برطرف کند.

فلاحی با اشاره به اینکه برای رفع بیکاری باید سیاست های داخلی و خارجی کشورمان را با همدیگر تنظیم کنیم، گفت: به عبارتی اگر بتوانیم در عرصه حمایت از تولید داخلی حرکت کنیم و سپس سرمایه گذاران داخلی را جذب کنیم و همچنین بستر حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنیم، می توان تا حدودی معضل بیکاری را کنترل و مدیریت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این رابطه، خاطرنشان کرد: فعال کردن بخش خصوصی در این راستا امر مهمی است زیرا دولت به تنهایی نمی تواند این حوزه را مدیریت کند. همچنین باید توجه داشت حرکت در این مسیر می تواند سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha