۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
قیمت نیکل ۱۲ درصد در معاملات لندن کاهش یافت

قیمت نیکل ۱۲ درصد در معاملات لندن کاهش یافت

به رغم اینکه قیمت نیکل در معاملات لندن ۱۲ درصد کاهش یافته است اما همچنان معامله گران منتظر کاهش بیشتر هستند.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که قیمت نیکل به عقب نشینی خود از فشار کوتاه بی سابقه هفته گذشته ادامه می دهد، در یک بازگشایی دیگر برای معاملات در لندن، برای سومین روز قیمت نیکل کاهش یافت.

نیکل ۱۲ درصد کاهش یافت و به سقف روزانه ۳۶ هزار و ۹۱۵ دلار در هر تن رسید، اگر چه طبق داده های بلومبرگ، حداقل سه معامله با قیمتی کمتر از حد پایین تعیین شده توسط بورس انجام شد اما درست بعد از چند ساعت ۸، سه قرارداد به قیمت ۳۶ هزار و ۸۶۸ دلار در هر تن معامله انجام شد.

چندین معامله‌ گر اعلام کرده اند که انتظار دارند بازار معاملات را با حدود ۳۰ هزار دلار در هر تن آغاز کند. قیمت در حال حاضر ۶۴ درصد پایین‌تر از رکورد قیمتی است که در ۸ مارس به‌دلیل فشار کوتاه بی‌ سابقه‌ ای در معاملاتی که بعداً توسط LME لغو شد، قرار دارد.

برخی معتقدند قیمت همچنان پایین تر می رود. در حالی که از زمان بازگشایی بازار LME در روز چهارشنبه، تقریباً هیچ قراردادی معامله نشده است، دفتر سفارشات صرافی در صبح جمعه بیش از ۱۰ هزار سفارش فروش معادل ۶۰ هزار تن نیکل را با قیمت محدود ۳۶ هزار و ۹۱۵ دلار نشان داده است.

همچنین بر اساس معاملات انجام شده اخیر خریداران به دنبال خرید نیکل به قیمت ۲۳ هزار دلار در هر تن هستند. این در حالی است که روز جمعه، نیکل برای تحویل آوریل در شانگهای حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن معامله شد. بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصدی که بر روی فلزات در چین اعمال می شود، معادل ۳ هزار ۵۰۰ دلار بر مبنای LME معادل است.

با این تفاسیر به نظر می رسد ارزش معاملات بعدی حتی پایین تر هم برود و شاید برای معاملات آتی ژوئن این رقم ها به زیر ۳۰ هزار دلار برسد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha