۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
بازگشایی برخی از صنوف به معنی پایان بیماری کرونا نیست
معاون استاندار تهران:

بازگشایی برخی از صنوف به معنی پایان بیماری کرونا نیست

عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: با بازگشایی برخی از اصناف کار تمام نشده است و ویروس کرونا همچنان پرمخاطره است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حشمت لله عسگری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران با محوریت بازگشایی برخی از اصناف در استان تهران از روز شنبه (سی ام فروردین) گفت: این نشست به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی فعالیت برخی از اصناف، واحدهای اقتصادی و اشتغال و تداوم فعالیت آن‌ها برگزار شده است تا ضمن اینکه چرخ واحدهای تولیدی و اقتصادی به حرکت در بیایید، رعایت موارد و هشدارهای بهداشتی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این کار شدنی نیست مگر اینکه همت و همکاری همه دست اندرکاران بیشتر شود تا بتوانیم آسیب‌های ناشی از آن را کاهش دهیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران گفت: البته از روز شنبه (۳۰ فروردین) مشاغل کم خطر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که بازگشایی این واحدهای صنفی به معنی پایان این بیماری نیست بلکه ویروس کرونا همچنان پرمخاطره است و اینکه از صفر به صد برسیم و کرکره‌ها را بالا بدهیم، اینگونه نخواهد بود؛ بلکه تا زمانی که واکسن این ویروس کشف شود باید با آن کنار بیاییم و زندگی کنیم.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که از فعالیت برخی از واحدها در پیش داریم و تهدیدکننده است، خود فعالان واحدهای صنفی و خانواده‌های این عزیزان هستند که در معرض خطر قرار دارند و در مرحله بعد مشتریان این واحدها و عامه مردم هستند.

عسگری گفت: بنابراین همه این تصمیمات، موقتی است و باید درست عمل شود و اصناف با سعه صدر عمل کنند تا از این آزمون موفق بیرون بیایند.

در هفته‌های بعد بقیه اصناف و مشاغل نیز می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند، اما اگر درست عمل نشود و این طرح موفق نباشد، ممکن است دوباره به عقب بر گردیم.

وی در ادامه به خسارت‌های وارد شده به اصناف و واحدهای تجاری و اقتصادی اشاره کرد و افزود: برخی از واحدها به شدت آسیب دیده اند که این آسیب‌ها جبران ناپذیرند و حتی برخی از واحدها ورشکست شده اند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران افزود: خسارت‌های واحدها یکسان نیست و متفاوت است بنابراین با یک سیاست واحد نمی‌توان در این خصوص آسیب شناسی کرد.

عسگری درباره ثبت نام واحدها و اصناف در سامانه وزارت بهداشت برای بازگشایی و مشکلات ناشی از آن نیز گفت: باید شفاف سازی کنیم که کدام دسته‌ها قرار است فعالیت خود را از روز شنبه ۳۰ فرودین شروع کنند و از رسانه ملی و رسانه‌ها می‌خواهیم که مرتب اطلاع رسانی کنند تا واحدها و اصناف عامه مردم بدانند که کدام واحدهای تولیدی و صنفی باید باز باشند و خدمات ارائه بدهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به مرکز پاسخگویی تلفنی نیاز داریم تا واحدهایی که نتوانستند در سایت ثبت نام کنند در صورت نیاز با آن‌ها شماره‌ها و مرکز تماس بگیرند و بدانند که می‌توانند فعالیت کنند یا خیر؛ و ساز و کار آن نیز در این مدت کوتاه باید مشخص شود.

کد خبر: ۱۴٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha