۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
هزینه هنگفت برای اقامت در ویلاهای لاکچری| افزایش اجاره سوئیت عامل چادر خوابی برخی مسافران نورزی
بازار گزارش می دهد؛

هزینه هنگفت برای اقامت در ویلاهای لاکچری| افزایش اجاره سوئیت عامل چادر خوابی برخی مسافران نورزی

 ساری - برخی از مسافران شمال و مازندران نوروز را در ویلاهای شخصی و لوکس سپری می کنند و برخی برای اقامت در ویلاهای لوکس گاه تا چند ده میلیون تومان به ازای هر شب هزینه می کنند.

بازار، گروه استان ها: بسیاری از ویلاهای ساحلی ولب آبی از چندماه پیش رزرو شده اند و استخر، جکوزی، دسترسی آسان به مناطق گردشگری، نگهبان از جمله مزیت ها و آپشن های آن به شمار می رود.

در حالی شماری از مسافران نوروزی مازندران اقامت در منزل اقوام، سوئیت های دانشجویی، اقامتگاه های دولتی، مهمانسرا، هتل و غیره را برمی گزینند اما هزینه سفر گروهی دیگر در ۱۳ روز عید به شمال گاه از ۱۰۰ میلیون تومان ناقبل هم فراتر می رود.

از جاده چالوس و یا هراز و سوادکوه که وارد مازندران می شوی، افراد کارتن به دست و اجاره دهندگان ویلا و سوئیت در حاشیه خیابان ها زودتر از دیگران از مسافران استقبال می کنند. نرخ هایی که می دهند عجیب و غریب است.

از نرخ ۳۵۰ هزار تومان سوئیت یک خوابه گرفته تا ویلاهای لوکس و لاکچری استخردار و با امکانات کامل شبی ۸ تا ۱۵ میلیون تومان. احمد یکی از فعالان حوزه گردشگری است و سال ها با اجاره ویلا و سوئیت روزگار می گذراند. او می گوید: بازار اجاره و رهن سوئیت ویلاهای ساحلی و جنگلی همیشه دارای مشتری است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مشتریان زیادی دارم و برخی از آن ها از دو ماه قبل ویلاهایی را در این مناطق اجاره کرده اند، افزود: قیمت سوئیت و ویلا در شب عید به دلیل افزایش مسافر رو به بالا است به عنوان نمونه ویلایی که امروز بیش از یک میلیون تومان نرخ دارد در تابستان می توان با نصف قیمت اجاره کرد.

هزینه هنگفت برای اقامت در ویلاهای لاکچری| افزایش اجاره سوئیت عامل چادر خوابی برخی مسافران نورزی

وی درپاسخ به سوالی درباره گرانترین ویلایی که اجاره داده است، می گوید: یک خانواده تهرانی برای چهارشب اقامت در ویلای لاکچری ساحلی دارای استخر و جکوزی ۷۰ میلیون تومان پرداخت کرده بود. مرور آگهی های فضای مجازی نیز برای اجاره ویلاهای شب عید در مازندران حکایت از رشد چندبرابری قیمت ها دارد.

نرخ اجاره سئویت دوخوابه با چهار تخت دارای سرویس بهداشتی ایرانی، مبلمان، یخچال، تلویزیون، آشپزخانه اسپیلت، اجاق گاز، وسایل پخت وپز، میز ناهارخوری، بخاری در نوشهر هر شب یک میلیون و ۸۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

اجاره ویلاها نرخ خاصی ندارد
علیرضا برزگر نایب رئیس اتحادیه املاک ساری نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اجاره ویلاها قیمت های خاصی ندارند، افزود: نرخ سوئیت های یک خوابه، دوخوابه یا دارای استخر و غیره متفاوت است.

وی با بیان اینکه سوئیت های ساده در مرکز استان از شبی ۳۰۰ هزار تومان به بالا نرخ دارد، گفت: همچنین ویلاهای استخردار نیز نرخشان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا است.

وی ادامه داد: نرخ ویلاها در شب عید و نوروز بالا و گران تر از روزهای معمولی است زیرا به دلیل شمار مسافران و تعداد کم واحدها، این نرخ ها بالاتر از دیگر ایام است.

برزگر در عین حال با عنوان اینکه ویلاها و سوئیت نرخ خاصی ندارد و بیشتر توافقی است، افزود: براساس توافق مالک و مستاجر نرخ ها تعیین می شود و نرخنامه خاصی وجود ندارد.

هزینه هنگفت برای اقامت در ویلاهای لاکچری| افزایش اجاره سوئیت عامل چادر خوابی برخی مسافران نورزی

نرخ بالای اجاره ویلا و سوئیت ایام نوروز سبب شده تا بیش از نیمی از مسافران وارده در مازندران در سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای دولتی، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و غیره اقامت کنند.

اسکان ۵۷ درصد مسافران در مراکز اقامتی
مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه نرخ مراکز اقامتی مجاز شامل هتل ها، خانه های مسافر و غیره رصد و نظارت می شود، افزود: بیش از ۵۷ درصد مسافران وارده به استان طی روزهای گذشته در سایر مراکز اقامتی مقیم شدند.

وی اظهار داشت: همچنین اقامت در کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و غیره از سوی مسافران مورد استقبال قرار گرفته و حدود دو درصد از مسافران از این اماکن برای اقامت استفاده می کنند.

ایزدی شمار خانه های مسافر استان را چهار هزار واحد بیان کرد و گفت: علاوه براین ۲۰۰ واحد بومگردی در استان فعالیت دارند که پذیرای مسافران نوروزی است.

جهش قیمت های مسکن طی سال های اخیر سبب شده تا نرخ اجاره ویلا و آپارتمان در مازندران نیز سیر صعودی به خود گیرد و بی ضابطه گران شود. رشد افسارگسیخته قیمت ها پدیده هایی نظیر چادرخوابی را در ایام نوروز در شهرهای توریستی و گردشگری استان دور از ذهن نیست و رواج این پدیده، چالش های دیگری را در سیما و منظر شهری ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha