۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
پرورش خاویار در نواحی کم آب به برند ایران و مازندران لطمه می زند
در گفتگو با بازار؛

پرورش خاویار در نواحی کم آب به برند ایران و مازندران لطمه می زند

ساری- اسلامی تولیدکننده ماهیان خاویاری و کارآفرین با انتقاد از پرورش ماهیان خاویاری در نواحی مرکز و کم آب گفت: این مسئله به کیفیت خاویار خزر لطمه می زند زیرا جهان ما را با نام خاویار مازندران می شناسد

اسحاق اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ویژگی های ممتاز در استان و فعالیت در حوزه ماهیان خاویاری از سال ۸۶ تاکنون اظهار داشت: مجموعه ای به مساخت ۱۴۷ هزار مترمربع احداث شده است و ۵۰ درصد تولیدات ماهیان خاویاری را در شش مجموعه تولیدی اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در حال احداث پایانه صادراتی هستیم تا صنایع تبدیلی و تکمیلی را ایجاد کنیم، به مشکلات فراروی اشاره کرد و گفت: آب واقلیم از جمله مسائل فراروی است و متاسفانه اقلیم در مازندران و ایران مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: متاسفانه به اصرار در مناطق مرکزی کشور که با کمبود آب روبرو است، ماهیان خاویاری پرورش داده می شود و این مسئله سبب می شود تا کیفیت خاویار زیر سئوال رود زیرا دنیا خاویار با آب مازندران را می پسندد.

اسحاقی با عنوان اینکه پرورش ماهی در نواحی مرکز به کیفیت خاویار لطمه می زند، افزود: تولیدات مرکزی ایران به کیفیت خاویار لطمه می زند و مشتریان خارجی برای خرید رغبت نمی کنند و این درحالی که رقبایی نظیر چین داریم که ۵۰ هزار تن خاویار تولید می کند.

این تولیدکننده یادآور شد: در پایانه صارداتی ماهیان خاویاری کشور در جویبار ۱۰۰ تن خاویار، پنج هزار تن گوشت عمل آوری شده، ۱۵ هزار تن گوشت عمل آوری شده ماهیان سردآبی و ۱۰۰ هزار تخته چرم از پوست ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha