۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
بازار ۵ هزار میلیاردی سبحان دارو در بورس| ثبت ۲۰ میلیارد نقدینگی تا پایان آذر ماه صورت گرفت
بازار گزارش می دهد

بازار ۵ هزار میلیاردی سبحان دارو در بورس| ثبت ۲۰ میلیارد نقدینگی تا پایان آذر ماه صورت گرفت

ارزش کل بازار سبحان دارو در بورس ۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان بوده است. فعالیت این گروه دارویی در بورس براساس آنچه که نشان می دهد، نماد و بازار مناسب برای سرمایه گذاری است.

بازار؛ گروه صنعت: در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ توجه بسیاری از فعالان صنعتی و تولیدی به سمت سامانه کدال معطوف شده است. گروه دارویی سبحان در جدیدترین اطلاعات مالی منتشر کرده در سامانه کدال وضعیت مالی خود را شفاف کردند. این گروه از ابتدا سال مالی تا پایان آذر ماه سال جاری، ۲۰ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان موجودی نقدی ثبت کرده که نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد تغییر بهبود را نشان می دهد. در همین راستا ۳۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان سرمایه گذاری کوتاه مدت را انجام داده است.

سبحان دارو ۱۱۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان دریافتی های تجاری از ابتدا سال مالی تا پایان آذر ماه را ثبت کرده است، این موضوع ۷۶ درصد بهبود را نسبت به سال پیش نشان می دهد. نکته قابل توجه اینجاست این شرکت دارویی برای انجام تعهدات و تولیدات خود پیش پرداخت ۲۲۱ میلیون تومانی نیز دریافت کرده است. جمع دارایی های جاری سبحان دارو ۱۹۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده است، این مقدار نشان می دهد که این تولیدکننده دارو نسبت به سال پیش ۶۶ درصد رشد وضعیت را ثبت کرده است.

سود انباشته گروه دارویی سبحان از ابتدا سال مالی تا پایان آذر ماه ۱۵۸ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان بوده است، این مقدار رشد و تغییر ۷۲ درصدی بهبود عملکرد را تا پایان آذر ماه سال جاری به ثبت رسانده است.

براساس آنچه که در کدال از وضعیت گروه دارویی سبحان منتشر شده است، این گروه به تفکیک شرکت، شرکت مواد و محصولات دارویی در بورس بها تمام شده ۸۱۲ میلیارد و ۸۱۲ میلیون را داشته است. ارزش کل بازار این شرکت در بورس ۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان بوده است.

فعالیت این گروه دارویی در بورس براساس آنچه که نشان می دهد، نماد و بازار مناسب برای سرمایه گذاری است. البته باید منتظر بود و دید که در سال آینده که اطلاعات مالی سال جاری را منتشر می کنند، وضعیت گروه دارویی سبحان در چه جایگاهی قرار دارد. هرچند که وضعیت ۹ ماهه گذشته سال و گزارش عملکرد ماهانه دیماه و بهمن ماه نشان می دهد که وضعیت این گروه قابل قبول بوده است.

در پایان باید اشاره داشت براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در کدال ۳۵ درصد از سهام شرکت ایران دارو مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار با رعایت تشریفات قانونی به گروه دارویی سبحان تعلق گرفت. این مساله می تواند سال آینده را سال تراز مثبت مالی هر دو گروه نشان دهد.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha