۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
۳۲ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک وارد مدار می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۲ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک وارد مدار می شود

اردبیل - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: سال آینده ۳۲ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل وارد مدار می شود.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی های مختلف در حوزه‌های نیرورسانی، توسعه شبکه برق روستایی و همچنین توزیع کنتورهای هوشمند در نظر گرفته شده که انتظار می رود در سال‌ آینده همه این برنامه‌ها عملیاتی شود.

وی از اجرای طرح بهسازی شبکه برق روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: نصب ۶۵ هزار کنتور هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

۲۰ درصد مشترکان خانگی بالاتر از الگو مصرف برق دارند
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی برای جامعه عشایری توزیع خواهد شد تا آنها بتوانند در هنگام کوچ از انرژی برق استفاده کنند.

قدیمی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد مشترکان خانگی بالاتر از الگو مصرف برق دارند، افزود: محاسبه تعرفه برق مصرفی این مشترکان به صورت پلکانی و بر اساس میزان مصرفشان محاسبه شده و قطعا از یارانه برق کمتری نیز برخوردار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ۵۹۸ هزار مشترک در سطح استان از خدمات برق بهره‌مند هستند که از این تعداد بیش از ۲۹ درصد مشترکان صنعتی، ۴۴ درصد مشترکان خانگی و عمومی، ۱۵ درصد مشترکان کشاورزی و ۱۰ درصد مشترکان سایر مصارف تجاری و روشنایی معابر هستند.

قدیمی اضافه کرد: ۲۵ دستگاه پست انتقال و فوق توزیع با ظرفیت ۳ هزار و ۴۰ مگاولت آمپر در استان اردبیل فعال هستند که ۹۵۹ کیلومتر مدار طول خطوط انتقال آنها و ۷۹۰ کیلومتر مدار طول خطوط فوق توزیع استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت عملی تولید نیروگاه‌های برق استان ۸۱۶ مگاوات است، بیان کرد: طول خطوط توزیع ۱۳ هزار و ۷۸۶ کیلومتر شامل شبکه‌های فشار متوسط، ‌ ضعیف است.

قدیمی تعداد پست‌های توزیع هوایی و زمینی را ۷۳۶ دستگاه بیان کرد و ادامه داد: ظرفیت این پست‌های توزیع هوایی و زمینی یک‌هزار و یک مگاولت آمپر است.

۴۵۷ مگاوات، پیک مصرف برق در استان اردبیل
وی پیک مصرف برق استان را ۴۵۷ مگاوات بیان کرد و گفت: مازاد برق تولیدی استان به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

قدیمی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت روشنایی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: تعداد روستاهای برق‌دار استان یک‌هزار و ۷۳۰ آبادی و روستایی است و در عمده شهرستان‌های استان روستای فاقد برق وجود ندارد.

وی به پروژه‌های پیشران برق اشاره کرد و افزود: با تاکید استاندار اردبیل و نیاز شهرک‌های صنعتی تا پایان سال آینده در استان اردبیل یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۴ پست ۶۳ کیلوولت راه‌اندازی خواهد شد.

قدیمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای پروژه‌های زیرساختی شرکت توزیع برق ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و اجرای آن را در سال آینده به صورت جدی تر شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بهبود ولتاژ مشترکان، کاهش تلفات، جلوگیری از سرقت، زیباسازی مبلمان شهری و ممانعت از خاموشی های ناشی از باد و طوفان را از مزایای اجرای کابل خودنگهدار به جای شبکه مسی اعلام کرد و افزود: این طرح در همه مناطق استان به صورت جدی مورد توجه و تاکید است.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha