۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۶
انتقاد از مقاومت برخی وزارتخانه‌ها در برابر مولدسازی دارایی‌ها

انتقاد از مقاومت برخی وزارتخانه‌ها در برابر مولدسازی دارایی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به منظور تشویق وزارتخانه‌ها جهت مولدسازی دارایی‌ها بهتر است بخشی از اعتبارات به دست آمده از این محل به همان وزارتخانه برای اجرای طرح‌های مولد اختصاص داده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور درباره مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: در سال‌های گذشته وزارتخانه‌هایی مانند بازرگانی، صنعت و معدن، راه و ترابری، مسکن و... به صورت جداگانه مشغول به فعالیت بوده و دارای ساختمان‌ها، تاسیسات و اموال بسیاری بودند که اکنون بخشی از این دارایی‌ها و اموال پس از ادغام این وزارتخانه‌ها، بلااستفاده مانده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر با بازنشسته شدن کارمندان روز به روز از حجم دولت کاسته می‌شود چراکه براساس قانون به ازای هر ۳ نفر بازنشسته، مجوز استخدام یک نفر صادر می‌شود بنابراین تعداد ساختمان‌ها و اموال مازاد این وزارتخانه‌ها هر ساله بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از راهکارها درآمدزایی است و وزارتخانه‌ها می‌توانند از منابع به دست آمده از این محل برای تکمیل طرح‌های خود و سایر امور به درستی استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بسیاری از طرح های عمرانی کشور با پیشرفت ۹۵ درصدی معطل تخصیص اعتبار هستند، در تشریح علل مقاومت برخی وزارتخانه ها با مولدسازی دارایی‌ها مازاد، توضیح داد: وزارتخانه‌ها نباید بخشی‌نگری کنند؛ همه دارایی‌های وزارتخانه‌ها برای دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به منظور تشویق وزارتخانه‌ها جهت مولدسازی دارایی‌ها بهتر است بخشی از اعتبارات به دست آمده از این محل به همان وزارتخانه برای اجرای طرح‌های مولد، تامین مسکن و... اختصاص داده شود تا نفعی برای این دستگاه‌ها از محل مولدسازی دارایی ایجاد شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha