۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
کاهش احتمالی قیمت سهام علی بابا، فرصتی مناسب برای ورود به بازار
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

کاهش احتمالی قیمت سهام علی بابا، فرصتی مناسب برای ورود به بازار

علیرغم جهش روز چهارشنبه در قیمت سهام علی بابا، معاملات روز پنجشنبه با قیمتی نسبتا ثابت انجام شد که نشان از افت احتمالی قیمت سهام این غول چینی طی روزهای آینده است.

به گزارش بازار، قیمت سهام علی بابا در روز پنجشنبه به دنبال افزایش عمومی ارزش سهام فناوری در هنگ کنگ افزایش یافت. این تجمع پس از گزارش‌هایی مبنی بر حمایت دولت و طرح کاهش نیروی کار به عنوان بخشی از یک فرآیند کاهش هزینه‌ها برگزار می‌شود.

افزایش ۳۶.۷۶ درصدی در روز چهارشنبه با حدودی توقف قیمت در روز پنجشنبه دنبال شد. این در حالیست که حتی انتشار گزارش شرکت سرمایه گذاری جهانی UOB کی هیان به نقل از لیو هه، معاون نخست وزیر چین، مبنی بر تعهد دولت چین به حمایت از شرکت های محلی نیز تاثیر چندانی بر افزایش قیمت نگذاشت. البته این اقدام دولت چین، به‌عنوان تقویت‌کننده انگیزه برای سهام‌های فناوری چین در نظر گرفته می‌شود که طی یک سال و نیم گذشته به دنبال سرکوب‌های شدید نظارتی آسیب دیده‌اند.

کوین او لیری، سرمایه‌گذار برجسته، اوایل این هفته در مصاحبه‌ای با CNBC به پایین آمدن سهام شرکت چینی علی بابا اشاره کرده و اعلام کرد که سهام این شرکت را خریداری کرده است، اظهاراتی که باعث اایجاد سیل تقاضا برای سهام علی بابا در بازار شد. این مصاحبه به افزایش قیمت سهام علی بابا در روز چهارشنبه کمک کرد.

چشم انداز قیمت سهم علی بابا

کاهش احتمالی قیمت سهام علی بابا، فرصتی مناسب برای ورود به بازار

در حال حاضر، قیمت سهام علی بابا بر روی قیمت ۹۸.۶۳ دلار (کمترین قیمت از ۷ مارس) قرار دارد. بهبود قیمت از پایین ترین سطح خود در ۱۵ مارس ۲۰۲۲ به دنبال تکمیل پرچم نزولی در نمودار روزانه است. اگر گاوها بازیابی قیمت را به بالای مقاومت ۱۰۹.۹۷ (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ و بالاترین سطح قیمت در ۱ مارس ۲۰۲۲) بکشانند، می توانیم شاهد پیشرفت بیشتر به سمت ۱۲۹.۸۸ باشیم. در صورت تحقق این اهداف، ۱۴۸.۵۵ (بالاترین نرخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱) و ۱۶۹.۰۹ (بالاترین قیمت های ۱۱ اکتبر و ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱) دلار، به ترتیب، اهداف اضافی به سمت بالا هستند.

از سوی دیگر، کاهش قیمت نسبت به سطوح فعلی (مقاومت ۹۸.۶۳ دلار) منجر به آزمایش احتمالی مجدد حمایت ۸۵.۷۰ دلاری(کمترین سطح ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ و ۱۱ مارس ۲۰۲۲) خواهد شد. اگر گاوها نتوانند از این حمایت دفاع کنند، نزول به سمت ۷۳.۲۲ در مسیر پیش رو خواهد بود. اما هرگونه افت قیمت بیشتر از این سطح، آخرین بار در سال ۲۰۱۶ مشاهده شده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha