۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
قیمت خشکبار را ارز تعیین می کند| سود ۱۰ درصدی برای آجیل فروشان کفاف نمی دهد چون ناخنک و تست دارد
رئیس اتحادیه قنادان کرج در گفتگو با بازار:

قیمت خشکبار را ارز تعیین می کند| سود ۱۰ درصدی برای آجیل فروشان کفاف نمی دهد چون ناخنک و تست دارد

رئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار را ارز مشخص می کند، تعیین سود ۱۰ درصدی برای آجیل فروشان را ناکافی دانست.

سید رضا امامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سود ۱۰ درصدی مجاز روی اجناس خشکبار و آجیل گفت: این ۱۰ درصد سود هزینه های آجیل فروش ما را پر نمی کند. به ویژه اینکه آجیل ناخنک و تِست توسط مشتری هم دارد.

رئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه آجیل و خشکبار مانند لباس نیست که در انبار بماند و سال بعد قابل استفاده باشد، گفت: سال اول که کرونا آمد آجیل و خشکبار روی دست قنادان ماند و خراب شد و همه ضرر هنگفتی کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال وضعیت و قیمت آجیل برای شب عید چگونه است، گفت: قیمت آجیل و خشکبار را ارز تعیین می کند و هر چه نرخ دلار بالا می رود قیمت آجیل هم بالا می رود چون پسته بادام و غیره را صادر می کنند.

امامی همچنین درباره رقابت شکلات های ساخت ایران با شکلات های خارجی در بازار گفت: الان شکلات سازهای ایرانی در حد شکلات ساز های اروپایی هستند و حرف اول را می زنند. ما برندهای خوبی در ایران داریم که شکلات هایش با شرکت های آلمانی برابری می کند.

رئیس اتحادیه قنادان کرج ادامه داد: مردم هم این موضوع را می دانند، برخی شکلات های ما با کارخانه سوئیس برابری می کند. طبیعتا" مردم هم استقبال خوبی دارند و از شکلات های ایرانی راضی هستند. در مجموع در تولید شکلات خودکفا شدیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha