محتوای با کیفیت و مرتبط با بازار از عوامل موفقیت بازاریابی رسانه اجتماعی است
کارشناس بازاریابی در گفتگو با بازار

محتوای با کیفیت و مرتبط با بازار از عوامل موفقیت بازاریابی رسانه اجتماعی است

«بری رودریگز» معتقد است برای موفقیت در شبکه های اجتماعی باید بر روی محتوای با کیفیت خوب و مرتبط با بازار هدف خود تمرکز کرد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بازاریابی رسانه های اجتماعی این روزها به راهکاری برای جذب مشتری بیشتر و رونق کسب وکارها تبدیل شده است به طوری که با در اختیار داشتن رسانه های مختلف اجتماعی می توان با مشتریان بیشتر ارتباط و از نظرات و علایق شان نسبت به محصولات جویا شد. درهمین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با بری رودریگز انجام داده که در ادامه آمده است.

بری رودریگز بنیانگذار NexGen Digital و Bizmodo و رهبر بازاریابی رشد در Purlos است. او بیش از ۲۰ سال تجربه بازاریابی دارد که در سازمان هایی با اندازه های مختلف در سطوح مختلف کار می کند. او در زمینه استراتژی بازاریابی، بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدئویی کارکرده است. او در حال حاضر به استارت آپ های B۲B و SME ها در زمینه رشدشان کمک می کند.

*به نظر شما بازاریابی رسانه های اجتماعی چه تاثیری بر بهبود کسب و کار دارد؟

رسانه های اجتماعی یک تغییر دهنده بازی برای اکثر مشاغل هستند. قبل از رسانه های اجتماعی، بازاریابی توسط دو چیز هدایت می شد - روابط عمومی و امور مالی.

پیشتر اگر شناخت خوبی از برند داشتید و با رسانه‌ها و پولی که برای تبلیغات خرج می‌کردید، می‌توانستید بخش بزرگی از بازار را تصاحب میکردید، اما این بدان معناست که فقط برندهای برتر با «ارتباطات و جیب‌های پر» می‌توانستند از بازاریابی خوب بهره ببرند.

در حالی که امروزه رسانه های اجتماعی به هر کسب و کاری صرف نظر از اندازه، این توانایی را می دهند که به مخاطبان خود دسترسی پیدا کند و بر آنها تأثیر بگذارد. این قدرت واقعی رسانه های اجتماعی است.

* از چه استراتژی می توان برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کرد؟

نکته کلیدی در رسانه های اجتماعی این است که با دنبال کنندگان و بازار هدف خود درگیر شوید و ارزش ارائه دهید. این ارزش می تواند به صورت آموزش یا سرگرمی باشد یا در صورت امکان هر دو.

اشتباه بزرگی که برندها مرتکب می شوند این است که به دنبال بازاریابی ویروسی(بازاریابی ویروسی بر اساس اینکه یک فرد می‌تواند یک محتوای تولید شده خاص را به تعداد بسیار زیاد و با سرعت بسیار بالا و بدون کنترل، با دیگران به اشتراک گذارد، شناخته می شود) هستند. در حالی که فقط روی ایجاد محتوای با کیفیت خوب و مرتبط با بازار هدف خود تمرکز کنید و این کار را به طور مداوم انجام دهید.

برندهای هوشمند می دانند که چگونه این کار را انجام دهند ،به طوری که نه تنها می توانید یک رابطه معنی دارتر و طولانی مدت با طرفداران خود ایجاد کنید، بلکه می توانید از آن برای دریافت بینش بهتر برای بهبود محصول خود استفاده کنید.

* چالش هایی که کسب و کارها در این زمینه با آن مواجه هستند چیست؟
بیشتر کسب و کارها از شبکه های اجتماعی برای فروش استفاده می کنند. این مساله هیچ اشکالی ندارد اگر قبل از اینکه چشم‌اندازهای احتمالی خود را افزایش دهید ، زمان و تلاش خود را برای ایجاد یک رابطه صرف کنید.

دقیقاً همانطور که در مورد قبلی ذکر کردم، شما باید برجسته باشید تا برند شما تأثیر درستی بگذارد. و تنها راه برجسته شدن این است که درگیر کردن و ارائه ارزش است. این منجر به جلب اعتماد مشتریان بالقوه و طرفداران شما می شود و از این طریق یک رابطه طولانی مدت با آنها ایجاد می شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha