۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان پایه‌گذاری می‌شود
سال آینده؛

مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان پایه‌گذاری می‌شود

همدان - استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید تکمیل طرح‌های ناتمام شهری در اولویت قرار گیرد، گفت: سال آینده مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان پایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جمع شهرداران شهرهای استان همدان افزود: شهرداری‌های استان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، در رابطه با سرمایه‌گذاری برای بهره برداری از طرح‌های ناتمام استفاده کنند.

وی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۱ پیش از تعریف پروژه جدید، باید به دنبال تکمیل طرح‌های ناتمام بود، عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن از تاکیدات رئیس جمهور و مهمترین سرفصل حوزه عمران و آبادانی است.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح در طول چهار سال، باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته شود که برای سال نخست، مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان پایه‌گذاری می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: شهرداران باید به عنوان یک تکلیف سازمانی، برای صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، نهایت همکاری را با راه و شهرسازی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس جلساتی که با رئیس جمهور داشتیم قرار است همچون طرح مسکن مهر، شهرداری‌ها یک مبلغ ثابت را برای صدور پروانه ساخت در نظر بگیرند.

قاسمی فرزاد افزود: طولانی بودن دوره صدور پروانه ساخت در برخی از شهرهای استان، روند ساخت و سازهای مسکن را طولانی کرده است و شهرداران باید شرایط را برای صدور کوتاه مدت پروانه ساخت، فراهم کنند.

وی اظهار داشت: باید توجه جدی به بافت‌های فرسوده شهری و تلاش برای اجرای طرح‌های تشویقی برای نوسازی مناطق کم برخوردار، در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha