۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت و حمایت از تولید تلاش کنند
استاندار همدان:

شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت و حمایت از تولید تلاش کنند

همدان - استاندار همدان گفت: پارک علم و فناوری و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت و حمایت از تولید در استان همدان اقدام کنند .

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جهاد کشاورزی یکی از مجموعه‌های مهم و با مسئولیت خطیر است زیرا تامین و امنیت غذایی مردم در این وزارتخانه رقم‌ می‌خورد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی و همچنین اقتصاد مقاومتی گام بردارد، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حل و فصل مسائل اساسی و مهم در حوزه تولید به ویژه بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید میزان بهره‌وری از خاک و آب را بالا برده و در راستای استفاده بهینه از منابع طبیعی اقدام کارشناسی انجام دهیم، تأکید کرد: مراقبت و محافظت از منابع آب و خاک به عنوان بخشی از محیط زیست، وظیفه اصلی ماست.

وی انتخاب شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری را کاملا هوشمندانه و منطبق بر واقعیت‌های جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه حمایت از تولید و تاکید بر آن به ویژه حوزه کشاورزی باید مبتنی بر دانش‌بنیان و برنامه علمی باشد اظهار کرد: باید تشکل‌های علمی و تخصصی متمرکز در استان ایجاد و تقویت شوند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مجموعه مرکز تحقیقات به دنبال فعالیت‌هایی است که بخشی از آن به تولید ارتباط پیدا می‌کند، اما این کافی نیست و نقطه تمرکز و ثقل آن باید، در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تولید باشد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت و حمایت از تولید در استان اقدام کنند گفت: نقشه راه در سال جدید استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای حمایت همه جانبه از تولید است.

استاندار همدان توجه به زیرساخت‌ها را یکی از اولویت‌های مهم در راستای حمایت از تولید دانست و تأکید کرد: با توجه به کمبود آب باید در راستای تغییر الگوی کشت، کلزا، زعفران، گشنیز که کم‌آب‌بر هستند را جایگزین و کشت آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به کشت‌گلخانه‌ای که بهره‌وری آب و خاک را افزایش می‌دهد تأکید کرد: افزایش کنترل بر تولید و ارتقای کیفیت محصول در تمام بخش‌های تولید ضروری است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازاریابی، محصول نهایی واحدهای تولیدی استان باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha