۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
کسپرسکی: اتهام جاسوسی ما برای دولت روسیه دروغ است
کشیده شدن پای درگیری روسیه و غرب به بخش آی تی؛

کسپرسکی: اتهام جاسوسی ما برای دولت روسیه دروغ است

با مطرح شدن اتهام تلاش شرکت کسپرسکی برای جاسوسی از رایانه کاربران خود به نفع دولت روسیه، مدیرعامل این شرکت روسی چنین ادعایی را دروغ و ناشی از ملاحظات سیاسی دانست.

به گزارش بازار، بنیانگذار پلتفرم آنتی ویروس کسپرسکی به ادعای مطرح شده اخیر در خصوص احتمال جاسوسی آنتی ویروس های این شرکت از رایانه های کاربران خود، پاسخ داد.

پیشتر، اداره فدرال امنیت اطلاعات آلمان (BSI) هشداری مبنی بر اینکه ممکن است در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، از نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی برای انجام حملات سایبری یا برای استراق سمع و جاسوسی سوء استفاده شود، صادر کرده بود.

در حالی که BSI صراحتاً خواستار ممنوعیت فعالیت این شرکت و محصول آنتی ویروس آن در آلمان نشد، به شرکت‌ها پیشنهاد داده که امنیت سایبری خود را با محصولات آنتی ویروسی که توسط فروشندگان غیر روسی ساخته شده‌اند جایگزین کنند.

در پاسخ به این ادعا، یوجین کسپرسکی، بنیانگذار شرکت، در یک پست وبلاگی با عنوان "خسارت وثیقه در امنیت سایبری" گفت که اتهامات BSI بی اساس است.

وی در این خصوص نوشت: "بدون پرداختن به جزئیات، می توانم بگویم که این ادعاها حدس و گمان هایی هستند که با هیچ مدرک عینی و ارائه جزئیات فنی پشتیبانی نمی شوند. دلیل ساده است. با وجود تلاش های بی شمار برای ترویج این مدعیات، هیچ مدرکی مبنی بر استفاده یا سوء استفاده از کسپرسکی برای اهداف مخرب، هرگز در تاریخ بیست و پنج ساله این شرکت کشف و اثبات نشده است."

این مدیر ارشد بخش آی تی افزود: "بدون چنین شواهدی، من فقط می توانم نتیجه بگیرم که تصمیم BSI صرفاً بر اساس دلایل سیاسی گرفته شده است."

کسپرسکی افزود: "طی سه هفته گذشته از جنگ در اوکراین، دنیایی که ما می‌شناختیم، متلاشی شد. خانواده‌ها، روابط، شراکت‌ها و روابط به طور چشمگیری در اوکراین، روسیه، اروپا و کل جهان تحت تاثیر قرار گرفتند. بهمن ناشی از این حوادث غم انگیز همه ما را گرفتار می کند. پیام من به BSI، که اکنون به نظر می‌رسد از تماس با تیم آلمانی ما اجتناب می‌کند، ساده است: ما این تصمیم را ناعادلانه و کاملاً اشتباه می‌دانیم."

کد خبر: ۱۴۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha