۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
واکنش شهردار تهران به پیش فروش مسکن در منطقه ۲۲ | متوسط صدور پروانه ساختمانی در پایتخت ۷ تا ۱۰ ماه
در گفتگو با «بازار» مطرح شد

واکنش شهردار تهران به پیش فروش مسکن در منطقه ۲۲ | متوسط صدور پروانه ساختمانی در پایتخت ۷ تا ۱۰ ماه

زاکانی، شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران به طور متوسط ۷ تا ۱۰ ماه است گفت: پیش فروش های مسکن در منطقه ۲۲ به شهرداری تهران مربوط نمی شود.

اکبر محمودی؛ بازار: انگشت اتهام دلیل کمبود تولید مسکن را اکثر کارشناسان و فعالان ساخت و ساز مراحل صدور پروانه های ساختمانی و طولانی شدن آن می دانند. آنان عنوان می کنند که افزایش هزینه های انشعابات و زمان صدور پروانه ساختمانی از سوی نهادهای دولتی به نوعی خودزنی محسوب می شود و هر چه تولیدکنندگان و سازندگان مسکن در مسیر ساخت سختی بکشند در نهایت به ضرر متقاضیان به لحاظ کمبود تولید و قیمت خواهد شد.

طولانی شدن زمان ساخت صدای انبو سازان بزرگ و کانون سراسری انبوه سازان را نیز درآورده است به گونه ای که فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرگزاری بازار می گوید: : در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت زمان صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری ها برای ساخت و ساز از زمانی که متقاضی به شهرداری مراجعه می کند تا زمانی که دستور نقشه تهیه کند و جواز ساخت بگیرد ۶ ماه به طول می انجامد.

متن کوتاه گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بازار با علیرضا زاکانی شهردار تهران را با هم می خوانیم:

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران به طور متوسط ۷ تا ۱۰ ماه است. که شهرداری تهران تلاش می کند آنرا به زیر دو ماه کاهش دهد

*چرا مدت زمان صدور پروانه ساختمانی باید حداقل شش ماه باشد؟ در حالیکه هر چقدر زمان کوتاه تر باشد آمار تولید مسکن بالاتر می رود؟
مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران به طور متوسط ۷ تا ۱۰ ماه است. که شهرداری تهران تلاش می کند آنرا به زیر دو ماه کاهش دهد.

در سال آینده با اقداماتی که خواهد شد تلاش خواهد شد که زمان صدور پروانه ساختمانی به زیر دو ماه برسد

* پس قبول دارید که زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران حداقل ۶ ماه است؟
در سال آینده با اقداماتی که خواهد شد تلاش خواهد شد که زمان صدور پروانه ساختمانی به زیر دو ماه برسد.

*در خبرها داشتیم که در منطقه ۲۲ در پی تبلیغات گسترده واسطه ها و شرکت های مجهول الهویه از اسم «طرح ملی مسکن اقساطی» و «طرح جامع سرمایه‌گذاری ملکی» سو استفاده می نمایند. پیش فروش هایی با عنوان مسکن ملی و اقساطی در حال انجام است و گفته می شود کلاهبرداریهای زیادی هم شده است؟ آیا با شهردار منطقه۲۲ این موضوع را در میان خواهید گذاشت؟
پیش فروش مسکن و این جنس امورات معمولا به دستگاههای مربوطه باز می گردد. مواردی که به شهرداری تهران باز می گردد بحث ساخت و ساز است.

* در قرارگاه جهادی مسکن مقرر شده تا ۱۸۰ هزار مسکن در تهران احداث شود و همانطور که اعلام کردید در تهران کمبود زیادی برای مسکن است و زمان خانه دار شدن هم گفتید ۷۰ سال است. فکر نمی کنید در سال های آتی تهران می تواند یک نمونه ای برای سایر شهرها در تولید مسکن شود؟
برای کل کشور این ساخت و سازها در حال انجام است و این نوید روزهای خوبی را میدهد. سهم تهران هم که مشخص است و قرار شده ۱۸۰ هزار مسکن تولید شود پس باید همت کنیم تا به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha