۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران گفت: از جمله شرایط عرضه خودرو در بورس کالا استاندارد پذیر آن و تناوب تولید است ضمن اینکه خودرو نباید مشمول قیمت گذاری باشد.

به گزارش بازار، احمد رحیمی با اشاره به پذیرش خودرو شاهین دربورس کالا افزود: بر اساس رایزنی‌های که از سال گذشته شروع شده بود، خودروی شاهین مربوط به خودروسازی سایپا به عنوان نمونه در بورس کالا پذیرفته شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و مصوبات شورای عالی بورس پس از اخذ مدارک مربوطه و طی مراحل قانونی این پذیرش انجام شده و در اولین فرصت درسال آینده و احتمالا بعد از ۱۳ فروردین عرضه خواهد شد

رحیمی گفت: سازوکار خرید خودروها از طرف مردم و شرایط و نحوه آن بزودی اعلام خواهد شد.

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران تصریح کرد: برای عرضه خودروهای دیگر از جمله از طرف ایران خودرو مذاکراتی انجام شده، اما فعلا خودروسازی سایپا پیشگام بوده است.

وی گفت: خودروی شاهین به عنوان نمونه دربورس کالا عرضه می‌شود و پس از مشخص شدن مزیت‌ها و معایب آن برای عرضه‌های دیگر اقدام خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: مراحل و ابزارهای مختلفی برای عرضه خودرو از قبیل تحویل فیزیکی، گواهی سپرده کالایی و گواهی سلف موازی استاندارد می‌تواند اجرایی شود.

او افزود: از مزیت‌های عرضه خودروها از طریق بورس کالا، حذف فرایند قرعه کشی خودرو ثبات قیمت کاهش زیان شرکت‌های خودروساز و در نهایت امر؛ افزایش کیفیت خودروهاست.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha