۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی، اولویت کمیته امداد در سال آینده
معاون اشتغال کمیته امداد امام(ره) مطرح کرد

ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی، اولویت کمیته امداد در سال آینده

معاون اشتغال و توسعه کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال آینده ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار، مرتضی فیروزآبادی افزود: در سال جاری تعهد کمیته امداد برای ایجاد سیصد هزار فرصت شغلی به طور کامل محقق شده و این مورد از مهمترین دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش است.

وی ادامه داد :کمیته امداد تمام تلاش خود را برای همکاری و رایزنی با مجلس شورای اسلامی و تصویب افزایش تسهیلات اهدایی به مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد تومان ذیل تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ و همکاری با بانک ها برای جذب هشتاد درصدی منابع جهت ایجاد صد در صدی فرصت شغلی به کار می گیرد.

فیروزآبادی مسئله ضمانت های بانکی برای دریافت تسهیلات را یکی از چالش ها در زمینه اشتغال مددجویان دانست و گفت: مددجویان برای دریافت وام جهت راه اندازی کسب و کار با مشکلاتی مواجهند که در این راستا کمیته امداد با پیگیری هایی که از بانک مرکزی و مجلس انجام داد توانست در سالجاری مصوبه تشکیل صندوق ضمانت را اخذ کند و امیدواریم این صندوق در سال آتی راه اندازی شود و شرایط ضمانت های متناسب با شرایط اقشار تسهیل شود.

وی سقف مبلغ تسهیلات بانکی را در سالجاری یکصد میلیون تومان اعلام کرد و افزود : یکی از مطالبات کمیته امداد برای ایجاد درآمد پایدار و تولید کالاهای با کیفیت، افزایش این سقف و مبالغ بالاتر در سال آینده است.

فیروزآبادی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی را هدایت مشاغل برای قرار گرفتن ذیل زنجیره های ملی به هم پیوسته و در کنار یکدیگر خبر داد و گفت: در گام اول به دلیل اهمیت کشاورزی روستایی تفاهم نامه کمیته امداد با جهاد کشاورزی منعقد شد.

وی ادامه داد : براساس این تفاهم نامه، کمیته امداد با شناسایی نیازمندان عرصه جهاد کشاورزی در دوازده بخش مختلف ازجمله اختصاص زمین، آموزش و خرید نهاده ها با جهاد کشاورزی همکاری می کند.

فیروزآبادی آموزش را از دیگر طرح ها و برنامه های معاونت اشتغال کمیته امداد دانست و افزود: آموزش های مهارتی معادل شغل است و درصورتی که مددجویان آموزش مهارتی کسب کنند شغل خود را هم پیدا خواهند کرد و در همین راستا کمیته امداد و سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه امضا کردند تا فرایند آموزش براساس اولویت های مهارتی به تفکیک منطقه ای و افزایش کیفیت آموزش ها انجام شود.

وی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در سال آینده کمک به دولت برای رفع محرومیت دانست و گفت: ضرورت دارد خدمت به محرومین جامعه در حوزه اشتغال صورت گیرد تا ضمن رفع دغدغه دولت در زمینه از بین بردن فقر مطلق در کشور، بتوانیم مشکل تخصیص اعتبار برای ارائه تسهیلات جدید بانکی به مددجویان در ماههای فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ را برطرف کنیم.

فیروزآبادی توانمندسازی قشر محرومی که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و همچنین توجه به قشر جوان و فرزندان مددجو را از دیگر برنامه های کمیته امداد در حوزه اشتغال دانست و گفت: ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ثابت منجر به قطع زنجیره فقر خواهد شد.

وی اعلام کرد : مهارت آموزی با اولویت مهارت های دیجیتال به دانش آموزان با همکاری معاونت فرهنگی کمیته امداد و تشویق به اشتغال با ایجاد ارتباط بین نخبگان و دانشجویان برتر خانواده های تحت پوشش با معاونت علمی ریاست جمهوری و معرفی آنان به شرکت های دانش بنیان از دیگر اولویت های کمیته امداد در قبال جوانان است.

فیروزآبادی درباره صدور مجوزها در مشاغل کوچک خانگی مانند دامداری و طیور گفت: لازم است با تعامل با نهادهای ذیربط در این خصوص استاندارد سازی شود تا افراد مددجو در فرایند طولانی اداری گیر نکنند و مشکلاتشان زودتر حل شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha