۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
عراق دومین کشور صادراتی استان زنجان است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

عراق دومین کشور صادراتی استان زنجان است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت:عراق دومین کشور هدف استان در تجارت خارجی است و طی۱۱ ماه امسال بیش از ۲.۵ میلیون دلار واردات و ۵۲ میلیون دلار صادرات به کشور عراق انجام شده است.

علی یگانه‌فرد در گفتگو با خبرنگار بازار به وجود مرز زمینی قابل توجه بین دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ایران و عراق مشترکات فرهنگی و مذهبی زیادی دارند.

وی به ظرفیت‌های استان بابل در عراق اشاره کرد و ابراز داشت: این استان به علت قرارگیری در بین سه استان کربلا، نجف و بغداد جغرافیای جذابی برای تجار زنجانی می‌تواند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه کالاهای تولیدی که در استان زنجان مزیت نسبی دارد باید به بازار راه پیدا کند،گفت: علاوه‌بر توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک نیز در دستور کار بوده و امید است که این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از نیازهای مردم عراق را تامین کند.

یگانه فرد تاکید کرد: از تجارت بین دو کشور از پیله‌وری عبور کرده و به تجارت حرفه‌ای ارتقا یابد و باید این مهم مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عراق دومین کشور هدف استان زنجان در تجارت خارجی است؛ افزود: طی۱۱ ماه امسال بیش از ۲.۵ میلیون دلار واردات و ۵۲ میلیون دلار صادرات به کشور عراق انجام شده و تجارت با عراق تقویت خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، یاد آور شد: استان زنجان در حوزه‌های برق، نساجی، مواد شوینده، محصولات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری سلامت، محصولات دانش‌بنیان و صنعت نمایشگاه مزیت نسبی دارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha