۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج تنظیم بازار از سیستان و بلوچستان آغاز شد
به دستور معاون اول رئیس جمهور؛

ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج تنظیم بازار از سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایان سال ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی در این استان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در بازدید از گمرک زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون افزون‌بر ۳۰۰ هزار تن برنج از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان وارد شده که این ظرفیت در سال آینده افزون‌بر ۴۰۰ هزار تن خواهد بود.

وی افزود: هم‌اینک روزانه افزون‌بر سه هزار تن برنج از طریق گمرک زاهدان و چابهار به سایر نقاط کشور حمل می‌شود و این اقدام تا تعادل بخشی وضعیت بازار ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ترخیص این محموله‌ها با دستور معاون اول رئیس جمهور و با حداقل ارزش افزوده آغاز شد.

وی ادامه داد: در صورت تأمین ناوگان حمل و نقل، امکان حمل روزانه پنج هزار تن برنج از سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور وجود دارد.

مدرس خیابانی گفت: درخواست واردات کشنده را به هیأت دولت ارسال کردیم و در صورت موافقت، ناوگان حمل و نقل کالا از بندر چابهار و سیستان و بلوچستان تقویت خواهد شد.

وی اظهارداشت: با تقویت ناوگان حمل و نقل و افزایش ظرفیت واردات برنج به ۴۰۰ هزار تن بندر چابهار می‌تواند نقش مؤثری در تأمین اقلام اساسی کشور با حداقل ارزش افزوده داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha