۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی در سال ۱۴۰۱ کلید می‌خورد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی در سال ۱۴۰۱ کلید می‌خورد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه در جلسه کمیسیون عمران به وجود ۳ هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور اشاره کرد و وعده داد طی ۱.۵ سال آینده تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی و ایمن‌سازی خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست شامگاه گذشته (۲۴ اسفند ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون عمران از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور ارائه گزارش از برنامه‌های خود در حوزه مسکن و حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ دعوت کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه در ابتدا گزارشی از وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن ارائه کرد؛ طبق گزارش وی اقدامات لازم برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی انجام و زمین‌های مورد نیاز برای این تعداد واحد مسکونی شناسایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق گفته وزیر راه، ساز و کار پرداخت تسهیلات مورد نیاز جهت ساخت واحدهای نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی با مجموعه بانک‌ها بود، لذا جلسات متعددی را در این خصوص با اعضای شورای پول و اعتبار برگزار کردیم تا نحوه پرداخت و سود تسهیلات، دریافت تضامین و میزان اقساط و ... به بهترین شکل ممکن تعیین شود.

ایری با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ کارهای عملیاتی اصلی واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد افزود: طبق گزارش وزیر راه هم اکنون در تعدادی از شهرها همانند کرمانشاه، زنجان و یزد عملیات ساخت آغاز شده است. البته تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیازمند تامین حجم قابل توجهی مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان است از این رو بنده درخواست توقف صادرت این محصولات را برای تامین نیاز داخل به رئیس جمهور ارائه کردم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: همچنین وزیر راه در جلسه امروز به وجود ۳ هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تامین ۵ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز برای این امر مهم طی ۱.۵ سال آینده تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و ایمن‌سازی خواهند شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی معتقد بود، وضعیت راه‌های روستایی مناسب نبوده و متاسفانه اعتبارات خوبی نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای این مهم در نظر گرفته نشده است. از طرفی به وضعیت نامناسب ناوگان هوایی و ریلی کشور اشاره کرد و گفت برنامه ریزی هایی برای نوسازی این ناوگان‌ها انجام شده و در صورت تامین منابع مالی در سال آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در پایان اعضای کمیسیون عمران نیز هر کدام به بیان مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن پرداخته و نقطه نظرات خودشان را در این خصوص بیان کردند و وزیر نیز به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha