۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
ترخیص یک‌هزار دستگاه کامیون کشنده از گمرک اردبیل
مدیرکل گمرک اردبیل خبر داد؛

ترخیص یک‌هزار دستگاه کامیون کشنده از گمرک اردبیل

اردبیل- تقوی، مدیرکل گمرکات اردبیل گفت: یک‌هزار دستگاه کامیون کشنده از طریق این گمرک وارد استان شده تا عملیات ترخیص به انجام برسد.

پرویز تقوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: گمرک اردبیل جز هشت گمرک منتخب کشور در ترخیص خودرو است که ما در چند ماه اخیر موفق شدیم یک‌هزار دستگاه کامیون کشنده را وارد گمرک کرده و مراحل ترخیص آن در حال انجام است.

وی نیاز کشور را به این کامیون‌های کشنده و نوسازی ناوگان در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: ۷۰ درصد ترخیص این خودروها توسط رانندگان و ۳۰ درصد نیز توسط شرکت‌ها در حال انجام است.

مدیرکل گمرکات اردبیل به عمر بالای حمل و نقل بار و مسافر در کشور اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با ورود و ترخیص ناوگان خودرویی حمل و نقل بار و مسافر بتوانیم به نوسازی این سیستم کمک کنیم.

تقوی افزود: این خودروها با کارکرد ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار کیلومتر وارد گمرک شده و به نوسازی این ناوگان کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۴۵۰ هزار دستگاه ناوگان مستهلک بار و مسافر در کشور داریم که با ترخیص خودروهای جدید و با عمر متوسط دو تا سه سال به راحتی می توانیم از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنیم.

مدیرکل گمرکات اردبیل اضافه کرد: تاکنون ۳۵۴ دستگاه ترخیص کامیون کشنده در گمرک استان انجام شده و مابقی دستگاه‌ها نیز به صورت بر خط در حال ترخیص و واگذاری به صاحبان اصلی است.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha