۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
موفقیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دریافت هشتمین گواهینامه IOSA
روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

موفقیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دریافت هشتمین گواهینامه IOSA

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» هشتمین گواهینامه بین‌ المللی IOSA را دریافت کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» هشتمین گواهینامه بین‌ المللی IOSA را دریافت کرد.

در این دوره از ممیزی IOSA هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان یکی از شرکت‌ های مورد تایید یاتا مورد ارزیابی قرار گرفت و بار دیگر توانست با موفقیت مراحل اجرایی ممیزی را پشت سر گذارد و موفق شود گواهینامه IOSA با تاریخ اعتبار جدید را کسب نماید.

برنامه ممیزی آیوسا در سال ۲۰۰۳ توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و برای نظارت بیشتر و دقیق تر بر ایمنی پرواز ایرلاین ها ایجاد شد. این برنامه ممیزی، یک سیستم سنجش شناخته شده و پذیرفته شده بین المللی برای ارزیابی سیستم‌های کنترل و مدیریت عملیاتی ایرلاین‌ها است و در صورت تطابق فعالیت‌های ایرلاین‌ها، رعایت استانداردهای مربوطه و عدم وجود مغایرت در هشت حوزه عملیاتی سازمان و سیستم مدیریت ایمنی، عملیات پرواز، کنترل عملیاتی و دیسپچ پرواز، عملیات کابین، تعمیر و نگهداری و مهندسی هواپیما، عملیات زمینی، عملیات بار و حراست گواهینامه به آنها اعطا می شود. این گواهینامه معتبر بین المللی به صورت دو سالانه صادر می گردد و اعتبار آن برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا تاریخ ۰۵ March ۲۰۲۴ تمدید گردیده است.

این دوره ممیزی از تاریخ ۲۲/۸/۱۴۰۰ تا ۲۶/۸/۱۴۰۰ در «هما» با مدیریت اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت و همکاری نزدیک قسمت های پاسخ گو و پشتیبانی موثر بسیاری از واحدها اجرا گردید که بعد از ارزیابی های لازم گواهینامه ایران ایر به مدت دو سال تمدید شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha